Har hittat vårt hus i Hjältevadshus Blåsippan. Perfekt planlösning för oss.
Nu är vi lita oroliga för krypgrund med läser att man ev. kan få gjutan platta även hos dom...

Men nu vill vi innan vi helt bestämmer oss för Hjältevadshus höra av er här på forumet vad ni tycker om Hjältevadshus. Ni som byggt eller ska bygga med dom.
Håller priset dom lovat, fuskbyggs det, ja jag menar allt vad ni har att säga.
Detta är ju enda sättet få reda på nackdelar om inte annat. För husförsäljaren säger ju bara fördelarna.

Ha en go dag
Vivianne
 
Vi har byggt ett björken med dom och är jättenöjda med huset förutom golvet i badrummet där är vi inte överens om lutningen på det. Vi ska ha en ny kontroll med besiktningsmannen i augusti om det. Förutom det så har allt flytit perfekt kalkylen har stämt och inga problem att ändra planlösningen, vet inte hur många ritningar vi gjorde med dom (tack Tina) innan allt var som vi ville ha det. Du kan läsa allt om rasan på våran blogg.
 
Vi är nöjda med vårt Hjältevadshus så här långt. VI har nu bott i det sedan i december. Det har varit lite småsaker som man lätt kunnat fixa hittils. Vi har några små saker till 2 års besiktningen som vi samlat på oss som vi upptäckt efter slutbesiktningen. Bla har det uppkommit fler sprickor i tapeterna vilket det alltid gör i nya hus. Men överlag är vi mycket nöjda och priset har stämt exakt på kronan.
 
Vi är oxå mycket nöjda med vårt Björken men inte med trägolvet.
Anders
 
Fördelar: Snabb byggtid, lågt pris, jämn kvalité

Nackdelar: Krypgrund, begränsad planlösning pga. modulerna, begränsade tillval.
 
Stora skarvar i innerväggarna också i de hus jag sett, allt annat än snyggt.
 
Var inne i ett visningshus som ska var "hög" standard, golven glipade i skarvarna, tapetseringen var inte snyggt. Om jag jämför med mina "skarvar" mellan skivorna så såg det andra huset mycket sämre ut. Mina skarvar är placerade så när gardiner har kommit upp så syns dom inte och efter första tapetseringen så är dom borta.

Krypgrund eller platta så i mitt förra hus hade vi platta och jag har sett skadorna när ett vattenrör börjat läcka och ingen märker något på flera månader, detta inträffade i flera hus under dom tio åren vi bodde där. När besiktningsmannen besiktigade huset vid försäljningen så sa han att han kunde inte säja om det fanns fuktskada i plattan eller inte. Vilket är bäst? jag vill nog se ev läckage i tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.