Jag funderar på att köpa Hälsingestugors stuga "Bergviken", som är på 56kvm plus altan på 12kvm. Tanken är att ha den som bostad när jag är i Sverige, jag håller annars till i Norge. Eventuellt kompletterar jag med en extra gäststuga längre fram.
Jag har även kollat på deras större stugor, men jag trivs bäst med planlösningen på denna. Främst är det rummet tänkt för bastu som är bra, där kan man ha pump och ackumulatortank till golvvärme, tvättmaskin samt varmvattenberedare. Det går nog om man tränger ihop det... Sedan är jag förtjust i kallförrådet på altanen, det kan nog komma till nytta.

Men hur funkar planlösningen för övrigt? Hur funkar köket? En sak jag stör mig på är placeringen av kaminen, mitt i gångvägen mellan hallen och resten av huset. Kommer den att vara ivägen där, eller ser det bara så ut?

Funkar inte bilden får ni gå in på länken och klicka er fram till "Bergviken".

http://www.halsingestugor.se/
 
  • Bergviken.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
GVR4
  • Laddar…
Jag tycker att det ser rätt bra ut.
Att kaminen står mitt i garanterar ju att den värmer bra.
Sen saknar jag personligen bastun nått enormt sen föräldrahemmer så det är helgerån att ta bort en bastu :)
Möjlig variant är att varmbona förrådet och använda det som teknikrum istället
 
Jag tror aldrig jag bastat i hela mitt liv, det har helt enkelt inte funnits i familjen, så jag kommer inte sakna det. Och när husets yta är så liten känns det lite fel att avsätta yta till en bastu som jag inte ens vet om jag kommer använda, det är så jag tänker. Förvaringsutrymmen finns det ju tyvärr rätt dåligt annars.
 
då har du missat något :)
Det är naturligtvis personberoende och som du säger så är det ju ett mycket bra utrymme för andra behov
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.