Hej på er!

Jag har suttit nu hela veckan framför fotbolls-EM och Peter Jihdes kvällsmagasin som de gör från Kungsan varje kväll kl 23. Och varje gång tänker jag på den snygga vita golvlampan som står precis bakom Jihde. Den ser ut ungefär som på den bild jag kluddrade ihop här i den bifogade gif-filen.

Jag blir galen eftersom jag vill köpa den men inte vet vilken lampa det är! Snälla hjälp mig! Jag har kollat på nätet hos Bolia, Boconcept (eftersom deras soffa är därifrån), EM, Ikea, Mio osv... Jag har även kollat i designbutiker lite överallt, jag har ju ingen aning om ifall lampan kostan 5000 kr, 15 000 kr eller 50 000 kr... *suck*

Nu hoppas jag på era skarpa hjärnor! :)
 
  • lampan.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns flera varianter på den där...

Dels givetvis den svindyra danska designgodingen *s* Lite osäker på namn, ska se om jag kan jaga rätt på det...

Sedan är den ganska lik en klasissk 5-armad lampa som fanns i mängder av hem runt 80-talet, de finns i flertalet färger o går att vända lamoprna både uppåt o nedåt :) Finns på blocket för några hundringar bara... Sök t.ex. på "5-armad" "80-tal" "marmorfot" eller något liknande -du bör hitta flera alternativ där...

Så antingen kan ju t.ex. budgeten avgöra o du kan ta en bättre begagnad o ev. måla om om det krävs -om du nu vill ha den vit...
Eller så spana på designgodingarna o tömma plånboken :)
 
JAg tror den finns på Mio också...
Testa där!
 
Jag tror att den heter Klase, originalet alltså. Sen kom det som sagt en hel del kopior på 80-talet. De finns i mässing, rökfärgadkrom och krom med marmorfot.

Vi köpte en lampa på blocket för ca ett år sedan för 500kr. Schysst lampa för billig penning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.