Har för mig att jag någonstans såg ett munstycke man kopplade både till tryckluftskompressorn och trädgårdsslangen och vips hade man en högtryckstvätt.
Någon som vet var jag kan ha sett detta? Är det något att ha, med tanke på att kompressorn ger max 8 bar och högtryckstvättar verkar ligga på minst 20 bar?
(Vinsten är, förutom lägre kostnad, att slippa ha ännu en pryl som tar upp utrymme. En separat högtryckstvätt känns inte aktuellt.)
 
Har både högtryckstvätt och en modell att koppla till kompressorn.
Lite snabbt kan man säga att med kompressorn kan man använda för att spola av gräset från gräsklipparen.. (det är vad jag använder den till när jag inte orkar ta fram högtryckstvätten) Kompressorn ger inte tillräckligt högt tryck för att tex tvätta jordfräs/bil m.m.
 
Ok. Men det måste ju vara lite bättre än bara trädgårdsslangen (även till bilen), vilket är alternativet i mitt fall.

Hur som helst, om någon blev nyfiken: Det var nog i en gammal BilTema-katalog jag såg munstycket, men de har slutat sälja det. Däremot verkar de ha det på Harald Nyborg (klicka här).
 
Jo jag har en sådan där som ligger och skräpar någonstans. köpte den på just Biltema för en massa år sedan. Var väl ingen höjdare att använda vad jag minns. Visst, lite bättre tryck än i en vanlig trädgårdsslang blir det ju men prylen är inget att rekommendera. Föredrar högtryckstvätten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.