Kan ocksa tillagga att jag har en DeWalt 18V skruvdragare/borrmaskin med slag borr funktion. Super nojd med den. Chucken ar solid och har aldrig kranglat.
 
dfred skrev:
Det verkar dyrt. Kolla in www.usps.gov. Enligt posten skulle ett 10lbs (~5kg) kosta $32, 4-6 veckor.
Jo, men då ingår knappast transportförsäkring...
 
Nix skrev:
Jo, men då ingår knappast transportförsäkring...

Transportforsakring $7.60 for ett varde av $568. Fortfarande en bra bit under $141.95 som saljaren begarde.
 
dfred skrev:
Transportforsakring $7.60 for ett varde av $568. Fortfarande en bra bit under $141.95 som saljaren begarde.
Där ser man...

De tjänar alltså pengar på transporten då...
Det är i alla fall billigare än i Sverige.

Men det är klart: Hitta någon som leverar till de villkoren istället och jag lär köpa där i fortsättningen!
 
Mailar man Clay kan de säkert byta fraktbolag - OM det nu stämmer.

 
Har kap/gersåg, skruvdragare och tigersåg av märket Dewalt och har bara positivt att säga. Tappade skruvdragaren från taknocken ner i gatan. Den höll!!
/TB :)
 
Hemma är det också bara gul-svart, men jag kan nog nämna NÅGOT negativt med varje maskin.

Jag tror inget märke är perfekt, utan man upptäcker alltid någon liten designmiss/konstruktionsbrist eller kvalitetsmiss. Gör man inte det använder man verktygen för sällan eller så är man alldeles för partisk.
 
Ups :-X!Man får visst passa sig!

Visst är det så att det finns brister med de flesta verktyg men man utgår ju från den erfarenhet som man i bagaget. Mina är att de brister som finns på DeWalt maskinerna i vissa fall är designmässiga och inte vad gäller funktion. Jag har battdriven tigersåg och skruvdragare samt en gersåg och jag har inte haft några problem. Det har jag däremot haft med märken som B&D, Skil och div billiga märken.

Efter mitt skryt lär väl någon av DeWalt-maskinerna skära ihop! ;)
 
Jag kan ju förtydliga mej lite över bristerna:

Kap/Klyv/Gersåg DW742 - http://62.146.25.231/toolnetimages/ProductImages/EuropeanImages/professional/powertools/DW742.jpg
Det bakre klingskyddet har blivit skevt (plast) vilket gör att den ligger an klingan och ljudet är rätt irriterande. Dessutom har det yttre fläkthjulet till motorn lossnat från axeln litegrann så hjulet ligger an kåpan. Därav är kåpan borttagen. Detta är två små saker som kan åtgärdas lätt, men jag anser att de är grundläggande designmissar.

Cirkelsåg DW 351 - http://62.146.25.231/toolnetimages/ProductImages/EuropeanImages/professional/powertools/DW351.jpg
Klingskyddet blir lite glappt efter ett tag vilket påpekades av Råd&Rön också. När man lägger ifrån sej sågen så riskerar klingskyddet att ligga an klingan vilket sliter klingan om den inte stannat innan. Dessutom känns fjädern för klingskyddet lite sladdrigare efter 2 års användande.

Skruvdragare - vet inte modell, men det är en XRP, dvs deras fetaste linje. Chucken börjar trilskas.
Min skruvdragare har också åkt ner från taket (8 m högt) utan att gå sönder. Den landade lyckligtvis i ett buskage som dämpade fallet.

SDS-Borrhammare - Maskintypen verkar utgått ur sortimentet...
En packning i chucken ryker vid hårt användande. Det gör att fettet/oljan trycker ur sej - har hänt två ggr.

Brukomröraren DW130 - http://62.146.25.231/toolnetimages/ProductImages/EuropeanImages/professional/powertools/DW130.jpg
Inga upplevda problem eller brister, förutom ljudnivån.

Spikpickan D51275K - http://62.146.25.231/toolnetimages/ProductImages/EuropeanImages/professional/powertools/d51275k.jpg
Inga upptäckta brister än.

 
Har en De walt tigersåg som har börgat låta som en stenkross, den har juför sig några år på nacken.
"Min" snickare hade dewalt skruvdragare (14,4 volt eller nåt liknande )på jobbet men den lossade batteriet på ibland så de böt till en 18volt istället den har funkat bättre.
Her en metabo skruvdragare som är bra förutom att handtaget är lite för tjockt.
 
Jag har en fin fin äkta kinesskruvdragare från Bauhaus. Den kostade 150pix och gör jobbet galant, går den sönder så köper jag en till... ;D

He, he... Jag skall nog kaske investera i en såndär gulsvarting någon gång. Här kan man köpa dom till ett förmånligt pris från Tyskland. Man söker givetvis på lägsta pris med denna sökmotor, vissa företag levererar tyvärr inte till sverige.

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=dewalt&image1.x=0&image1.y=0

Eftersom Tyskland ligger i EU så slipper man några extra momspåslag samt får automatiskt två års garanti...

Lycka till.

 
Nix skrev:
Där ser man...

De tjänar alltså pengar på transporten då...
Det är i alla fall billigare än i Sverige.

Men det är klart: Hitta någon som leverar till de villkoren istället och jag lär köpa där i fortsättningen!
Det finns en uppsjö av fraktbolag, amerikanska motsvarigheten till posten är oftast billigast, (usps), men inrikesfrakt i USA så är det vanligast att man använder fraktbolag som ups, dhl, fedex osv.
dock är dom väldigt dyra när det gäller internationell frakt.

Jag kan rekommendera USPS, dom håller inte alltid vad dom lovar, likt den svenska posten.
Så om det är okej för dig att det tar 7-10dagar mer än utlovat, så välj dom!
Behöver du grejjerna snabbt och priset inte spelar så stor roll, välj ngt av dom andra, privatägda bolagen.

Har själv använt dom flera gånger!

Glöm INTE att be få paketet försäkrat, glöm heller inte att du ska betala tull och moms på grejjerna.
även på fraktkostnaden!

 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.