Tja, inget ont som inte har något dyrt med sig...
 
Hemmakatten
Men du kan nog få ut detta på hemförsäkringen om du har en tilläggsförsäkring, "drulle"-försäkring, "Hem Plus" eller liknande. Jag fick ett par nya örhängen som kostade 3500kr, hade lagt de gamla på badkarskanten och de åkte (förstås) ner i avloppet. Klantigt, javisst, men det är precis därför man har den där extra försäkringen som brukar kosta 200-300 kr per år.
 
Hemmakatten: Har du kollat vattenlåset? :)

Såna prylar brukar ju stanna kvar där - fast, lagen om alltings j**lighet säger väl att ett par billiga örhängen i plast fastnar medan dyrare grejor slinker förbi vattenlåset.
 
Ja, jo. Kanske vi kan få ut något på hemförsäkringen. Men, jag vet inte om jag vågar att ringa mitt bolag igen. Först ett inbrott för ca 3 år sedan, sedan ett läckande avloppsrör under plattan för två år sedan. Maskinen är säkert en 6-7 år så jag tror att åldersavdraget skulle ta det mesta av ersättningen i alla fall när självrisken är dragen.
 
Jag är livrädd för att förstöra vår nya fina tvättmaskin på samma sätt, så jag brukar till och med dammsuga ur fickorna på snickarbyxorna innan de åker in i maskinen! :D
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Akta så du inte pajjar dammsugarn då.... He he
 
Jesca_j skrev:
Jag är livrädd för att förstöra vår nya fina tvättmaskin på samma sätt, så jag brukar till och med dammsuga ur fickorna på snickarbyxorna innan de åker in i maskinen! :D
Bra råd där. Tack! Bättre än att skaka ut byxorna på marken utanför och sedan parkera bilen på skruvar och spik.

Sebba: Nästa gång jag tvättar mina dyra och fina skruvar så använder jag en BH-påse eller vad den nu heter.
 
Hemmakatten
Fasting65 skrev:
Hemmakatten: Har du kollat vattenlåset? :)

Såna prylar brukar ju stanna kvar där - fast, lagen om alltings j**lighet säger väl att ett par billiga örhängen i plast fastnar medan dyrare grejor slinker förbi vattenlåset.
Jo, örhängena försvann totalt, de var små, i guld och pärlor. Kom på först efter ett par dagar att det var på badkarskanten jag lagt dem och då hade hela familjen hunnit duscha flera gånger om. Men det var inga problem med försäkringsbolaget, de krävde bara att jag hade kvittot kvar. Dessutom hade guldpriset gått upp, likaså guldsmedens kostnad (de var handgjorda), men försäkringen bekostade nya likadana.
 
Nu är den installerad och klar, en språjtans Husqvarna. 8 tvättar hittills idag har det blivit. Dock inte byggarbyxorna ännu... Nästa vecka kommer också den nya torktumlaren ; )
 
Mikael_L
gravedigger skrev:
Nu är den installerad och klar, en språjtans Husqvarna. 8 tvättar hittills idag har det blivit. Dock inte byggarbyxorna ännu... Nästa vecka kommer också den nya torktumlaren ; )
Gratulerar !!

Visst har du kontrollerat att denna inte har någon jä**a plastskit till yttertrumma, utan riktigt rejält rostfritt (gärna diamantkornbelagt så skruvarna slipas ner) :D :D :D

Det måste väl stått på kravlistan ! ;)
 
Nja. Hon som bestämmer har sagt att det inte längre ska vara några skruvar i fickorna. Det räcker nog bra så kan jag säga av erfarenhet.
 
Som en liten uppdatering i ämnet kan jag nämna att den nya tvättmaskinen började strejka igår med "EFO" utskrivet i displayen. Serviceman anländer nästa onsdag klockan 14:00. Och nej, det var inte jag som startade den tvätten igår.

Tvättmaskiner kan vara tåliga. Om du inte tror det, se denna: http://www.youtube.com/watch?v=uEj5y7YwsWM
 
gravedigger skrev:
Tvättmaskiner kan vara tåliga. Om du inte tror det, se denna: [länk]
Haha...Den var bra. Dagens lekstund :)

Då vet jag iallafall vad som händer den dagen jag glömmer att tömma fickorna på alla 10kg-stenar man råkat stoppa på sig :cool:
 
gravedigger skrev:
Tvättmaskiner kan vara tåliga. Om du inte tror det, se denna: [länk]
:D:D TÅRARNA RINNER :D:D

Cylinda borde köra den som TV reklam á la Blendtec http://www.willitblend.com/
 
:) :) väntade förgeves att den faller i små bitar :). Bra betyg! Har en själv.
En bekant hade en gammal exemplar och fick sitta ovanpå vid centrifugering så Cylindan inte gick iväg och drog ut sladden :).
Gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.