vi har en 2-3 år gammal tvättmaskin från Cylinda - och sedan vi fick den är vi fått småhål i tröjor etc - jag tror nu att det på något sätt beror på tvättmaskinen - jag har inte hittat några vassa grader eller så - så jag förstår inte varför. Vi har också använt olika tvättmedel.

även första tvätten av en ny tröja kan ge ett litet hål.

mycket irriterande och vi pratar om att byta tvättmaskin men jag är ju inte hundra % säker att det är tvättmaskinen - även om mycket tyder på det.


någon annan som har samma problem?
 
Vi har en cylinda, och problem med småhål i kläder, men bara i ett par enstaka plagg, så jag tror inte att det i vårt fall beror på maskinen. Är du säker på att det är under tvätt hålen uppstår? Ett alternativ är ju mal i garderoben.
 
Jag har upplevt ett snarlikt problem, men främst i lakan och då behöver det ju inte vara tvättmaskinen som är boven i dramat...
 
Ett tips:
Kolla trumman noggrant så att det inte sitter något som gör hål. Vi hade samma problem och upptäckte att det fastnat en liten metallflärp som gjorde hål på kläderna.

/E
 
J JanneSjo skrev:
vi har en 2-3 år gammal tvättmaskin från Cylinda - och sedan vi fick den är vi fått småhål i tröjor etc - jag tror nu att det på något sätt beror på tvättmaskinen - jag har inte hittat några vassa grader eller så - så jag förstår inte varför. Vi har också använt olika tvättmedel.

även första tvätten av en ny tröja kan ge ett litet hål.

mycket irriterande och vi pratar om att byta tvättmaskin men jag är ju inte hundra % säker att det är tvättmaskinen - även om mycket tyder på det.


någon annan som har samma problem?
Samma här,är då trött på dessa små hål men så plockade vi bort dom 3plastskenorna som ligger tvärs över med hål i som gör att det roterar såg på instruktionen men dom satt hårt det blev en mejsel i hålet sen kofot längst in tryck mot luckan blev så förvånad av allt som fanns där tvättmedel som förvandlats till något väldigt hårt och flisigt,gjorde ordentligt rent satt tillbaka och fick en ny 20 år gammal maskin nu vet vi och kommer göra detta oftare vart 5 år.inga mer hål i våra kläder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.