Varför måste forumet vara uppstyckat i så många underforum? Det har till viss del berörts i tråden: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/94165-vilket-forum-foer-snickerimaskiner.html

Två andra saker som jag saknar, eller är för puckad för att hitta, är;

1. Något som talar om ifall mitt skickade PM har lästs av mottagaren.

2. Ny-flagga som tar mig till det sista olästa inlägget i en tråd. I den stora forummenyn kan jag klicka på trådrubriken till den tråd som senast har besvarats och kommer då till den första olästa inlägget i tråden. Går jag däremot in i underforumen så kan jag bara välja mellan att se det första eller det sista inlägget i varje tråd.
 
Det måste inte vara uppstyckat i många underforum, men jag tycker att det är ganska bra att det är det. Fördelen med många delforum är att det blir lättare att hitta det man söker. Det ger också en bra överblick av ämnena som diskuteras i forumet, för den som är ny. Sedan är det också en smaksak, en del tycker att det är bra med struktur och många delforum, medan andra tycker att det är bättre att diskussionerna blandas. Jag håller med om att vissa rubriker kan slås ihop, främst några av de som handlar om värme och även några som handlar om trädgård.

Du kan begära läskvitto genom att kryssa i en ruta när du skapar ditt pm, se längre ner under meddelandet du skriver. Din sista fråga får jag titta närmare på och återkomma om.
 
Då var jag alltså lite puckad... tack!:)

Det kan också bli svårare att hitta det man söker om det är för uppstyckat, vilket tråden jag länkade till vittnar om -Ska jag leta i verktygsforumet eller snickeriforumet när jag vill läsa om frässtål, och ska jag posta i grönsaksforumet eller verktygsforumet när jag vill tipsa om min nya sekatör.

Jag postade själv dubbelt när jag blev osäker på vart ämnet hörde hemma, men dom som bara läser i verktygsforumet missar "verktygsguruns" tips om karmfix-skruven. Och det tipset kanske skulle ha legat under "Byggmaterial"?;) http://www.byggahus.se/forum/foenst...-hjaelpmedel-vid-foenster-doerrmontering.html

Men visst, det är en smaksak. Är man bara på jakt efter ett enkelt svar så kanske det är bättre som det är, men hänger man här några timmar om dagen och hoppas på nya lärdomar så ruttnar man på hur segt forumet upplevs pga uppdelningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.