mspnse skrev:
Ja det händer inte mycket på tråden nu.. men det har nog sin naturliga förklaring. :p
Vi var ut på området igår(lördag) och kikade. Det hade inte hänt så mycket sen sist..... däremot var det otroligt mycket saker som låg/stod på vår tomt. Sen var det kul att se att det faktisk kan vara torrt där ute för en gångs skull :surprised:

Hur som..... Ni får ha en riktigt trevlig semester i Paris!

/Mahlin
Hej alla,

Var ute på området idag och upptäckte att tomterna är uppmärkta, är det någon mer som sett detta?
Vad jag kunde se så var det inte rätt uppmärkt, vi har Hästskon 4 och den uppmärkningen fann jag två tomter från den vi kryssat för i pappren och betalt handpenning på. Säkert inget alvarligt men är det någon som vet något mer om detta?

Vi har i stort sett bestämt oss för leverantör av vårt hus och kommer meddela detta under veckan.

// Joachim
 
Joachim74 skrev:
Hej alla,

Var ute på området idag och upptäckte att tomterna är uppmärkta, är det någon mer som sett detta?
Vad jag kunde se så var det inte rätt uppmärkt, vi har Hästskon 4 och den uppmärkningen fann jag två tomter från den vi kryssat för i pappren och betalt handpenning på. Säkert inget alvarligt men är det någon som vet något mer om detta?// Joachim

Vi var oxå ute på området och upptäckte samma sak. Mycket märkligt, nog tycker jag att de borde markera rätt om de nu ändå ska markera. Hoppas verkligen att de inte är den korrekta utstakningen.

Kul att ni bestämt er, ser fram emot ert val. :)

/Mahlin
 
mspnse skrev:
Vi var oxå ute på området och upptäckte samma sak. Mycket märkligt, nog tycker jag att de borde markera rätt om de nu ändå ska markera. Hoppas verkligen att de inte är den korrekta utstakningen.

Kul att ni bestämt er, ser fram emot ert val. :)

/Mahlin
Jag ringde Henrik på kommunen och han visste inte att de hade märkt ut något.. Men det är nybyggnadskarta och vårt val som gäller sa han, man blev ju något fundersam.

// Joachim
 
Hallå alla,

Jag skickade mejl till Henrik idag där jag frågade om hur det blir med kontraktskrivning som skulle ske under våren. Han svarade:
"Köpekontrakten skriver jag med tillträde 1/10 2008. Om ni undrar över hur arbetena går så hör med Conny Abrahamsson som är ansvarig för projektet. Han har tel 0142-85131 e-mail conny.abrahamsson@mjolby.se "

Sedan fick jag ytterligare ett mejl från Henrik där han skriver:
"Jag har just pratat med Conny Abrahamsson och det går att vi gör enligt följande. Att ni får komma in och gjuta bottenplattan i mitten på september. Vad jag förstod så skulle ert hus komma v 40. Däremot kan vi inte lova anslutning av vatten och avlopp förrän tidigast 1 oktober."

Detta är alltså senaste nytt från Kommunens sida.. Hoppas bara nu att det inte blir nåt strul med att komma igång med plattan i mitten av september eftersom det står ett helt annat datum på kontraktet.

/Mahlin
 
mspnse skrev:
Hallå alla,

Jag skickade mejl till Henrik idag där jag frågade om hur det blir med kontraktskrivning som skulle ske under våren. Han svarade:
"Köpekontrakten skriver jag med tillträde 1/10 2008. Om ni undrar över hur arbetena går så hör med Conny Abrahamsson som är ansvarig för projektet. Han har tel 0142-85131 e-mail conny.abrahamsson@mjolby.se "

Sedan fick jag ytterligare ett mejl från Henrik där han skriver:
"Jag har just pratat med Conny Abrahamsson och det går att vi gör enligt följande. Att ni får komma in och gjuta bottenplattan i mitten på september. Vad jag förstod så skulle ert hus komma v 40. Däremot kan vi inte lova anslutning av vatten och avlopp förrän tidigast 1 oktober."

Detta är alltså senaste nytt från Kommunens sida.. Hoppas bara nu att det inte blir nåt strul med att komma igång med plattan i mitten av september eftersom det står ett helt annat datum på kontraktet.

/Mahlin
Tack för informationen. Hoppas på att de kan hålla tiderna. Skall själv lämna in bygglovet nästa vecka. Byggytan är på 255 kvadrat, hoppas att det går igenom. Vi kommer att bygga med Träullit som byggnadselement i väggarna. De görs i 2,4 respektive 6 meters element samt måttbeställas men de kostar då givetvis extra. Vi får se hur känsliga de är på bygglovssidan. Kommar ni alla ha röda takpannor? På ett sätt lite inskränkt att bestämma de i planbeskrivningen, utesluter ju faktiskt en del husalternativ kan jag tycka.

Hoppas på en torr och varm höst :)
 
Jag har pratat med Conny Abrahamsson och erbjudandet om att komma till tomten tidigare gäller inte alla! Räkna med att få tillgång till tomten 1 oktober. De tomter som ligger efter "stora vägen", skulle ev. vara möjligt att få till innan, dock utan VA-anslutning.
Kolla med Conny vad som gäller för just er tomt.
 
Kollade med vår husleverantör. De kan inte gjuta grund utan VA-anslutning, så vi får hålla oss coola till oktober!
 
Har kollat med vår husleverantör. De kan inte gjuta grund utan VA-anslutning, så vi håller oss coola till oktober!
 
Med posten idag så kom kontraktet på tomten, äntligen känns det som. :)
Hur går det för er andra?

/Mahlin
 
Hej på Er!

Är det någon som hoppat på avtalet med MWNet AB - Stadsnät i Mjölby Kommun.
--Telefoni
--Bredband
--IP-TV (Någon som vet om detta funkar bra?)

Skriv gärna om Era funderingar tips mm..

/Tobias & Linda
 
tobias.nygren@vitec.se skrev:
Hej på Er!

Är det någon som hoppat på avtalet med MWNet AB - Stadsnät i Mjölby Kommun.
--Telefoni
--Bredband
--IP-TV (Någon som vet om detta funkar bra?)

Skriv gärna om Era funderingar tips mm..

/Tobias & Linda
Hej,

Vi ska dra in MVNet till huset, har fått hem avtalen men ej skrivit på då vi inte har dtaum för byggstart.
De nyttigheter vi främst är ute efter är bredband och telefoni, det lutar åt Boxer för TV.
Av de vi pratat med har vi bara hört positiva saker om MVNet.

Hälsningar,
Magnus o Mahlin
 
Hej och välkommen till tråden!
Vi har beställt erbjudandet från MWNet. Vi har Bedband och telefoni med dem idag här i Mantorp och är jättenöjda! Bredbandet strular aldrig.
 
Var ute o kollade på området härom dagen. Vad fint dom gjort. Asfalterat, jämnat till och satt upp lyktstolpar. Börjar likna nåt nu. Annars händer ju inte så mycket nu. Vårt hus kommer v 41 och Magnus på Eksjöhus hoppades att grunden kunde vara färdig tills dess. Men herregud vad tiden går fort. Snart är vi där!!!
Tror att vi ska teckna oss för MVVnet AB. Verkar vara bra. Har vänner i Mantorp som har detta och är helnöjda.
Vi får väl snart ta o bestämma datum för grannfest. Eller vad säger ni =) Ha, ha, ha. Lite tidigt kanske. Men snart så.
 
Hej på er. För er som inte riktigt bestämt er för hus än så kan jag tipsa om att Eksjöhus kommer med ett nytt hus i augusti. Ett jättefint funkishus i vinkel på 149 kvadrat. Det kommer att vara med i deras egna hem serie. Hade vi inte redan valt hus så hade detta varit ett intressant alternativ.
Hoppas n får en bra sommar och vi får hoppas på att vädret blir bättre.
MVH Jessica
 
Var o kollade området i fredags. Åhhh, vad fint det börjar bli. Dom hade ju asfalterat vår gata oxå.(hästskovägen) Och nu hade dom ju börjat med dagiset också. Kul, kul. Man börjar ju längta riktigt rejält nu. Vill ju bara flytta. Men vi har ju en försäljning framför oss först. Då får man hoppas på det bästa!!!!!
Ha en skön sommar. (Om det är någon som läser här nu=)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.