Hej!
Jag har letat och letat efter en duschvägg som passar mina behov, har inte haft någon lycka, kanske kan någon här hjälpa mig?
På platsen har det antagligen stått ett badkar - på motsvarande plats där den "yttre långsidan" av badkaret var, skulle jag vilja ha en hel duschvägg med skjutdörrar (eller en fast halva och en skjutdörr). Något i stil med såna här uterums-väggar. Jag behöver ca 160 cm bredd.

Helsnurrigt kanske, eller är det någon som kan hjälpa mig? :)
 
Jag tror att jag förstår ;-)
På våran toalett som också är 160 bred så kan det stå ett badkar längst ner och vi valde att sätta dush.
Jag ville ha en stor dush då alternativet var en liiiten dush. Resultatet blev en dushvägg från Hafa som är 160 bred från vägg till vägg. På varje sida så sitter det en fast glasvägg och i mitten så är det två skjutdörrar som skjuts åt ett varsitt håll. Väggarna valde vi i klarglas för att få så mycket rymd som möjligt i rummet.

Om det är ungefär så som du menar så kanske jag kan ta något kort om du vill (och om jag lyckas sätta in bilden) har aldrig provat det förut ;-),
 
Jättegärna!

Undrar om jag inte har sett något sådant från Hafa.. Nackdelen med den lösningen är att handfatet kommer jobbigt nära "duschingången" då, men det kanske är jag som inbillar mig.
Så om du orkar och vill - jättegärna en bild! Gärna mått på hur bred öppningen i mitten är också. Och ett pris - Hafa är väl skapligt dyra? (men det verkar ju tyvärr allt i badrumsväg vara..:cool:)
 
Hahaha, dyra jo, men vi hittade inget som inte var dyrt...;-)

Vi har handfatet på sidan direkt när man kommer ut och jag har för mig att jag också undrade hur det skulle bli innan. Men nu tycker jag att det blev jättebra (blev klara förra helgen).

Ska se om jag kan få till någon bild...
 
Det är första gången som jag lägger upp bilder så jag vet inte om du kommer att se något men:confused:... det kankse du inte gör ändå;)...
 
  • Badrum belyst.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dushväggar nära.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dushfack.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Yes det fungerade:), som det är nu så kan jag nog fota vilken detalj du än skulle vilja se för jag är så nöjd att jag fick till bilderna :-D
 
Härligt! Vilken superfräscht badrum. Planlösningen är väldigt lik min, och ert handfat är större än mitt så det ser ju inte ut att vara nåt problem. Det där skulle passa mig perfekt. Vad kostade denna nätta lilla duschvägg? :)
 
Snyggt, baara en fråga
är det 2 speglar ni har i duschen, det ser ut som en snygg detalj
 
Ja du, vad kostade dom, tror att det var runt 5000:-, men då passade vi på att köpa när det var 20% rabatt så vi betalade kanske 4000:-. Måtten i rummet är 160x240 och dom här var nog dom enda i princip som mätte 160 så det fanns inte så mycket att välja på då vi ville ha den här varianten. Väggarna sitter ca 80 ut och sen är det kanske 10 till kommoden och kommoden är 75 bred.

Skriv gärna och berätta vad det slutar med :)
 
Tag_H: Tack! Nej, det är inte två speglar i duschen men spegeln speglar sig i våra nypolerade duschväggar ;-). Om det är det mörka du tänker på så är det två fack som vi gjorde för att ställa in duschflaskor i.
 
En bump i en oerhört gammal tråd kommer här! Tittar på något liknande, men med tanken att ha ett badkar innanför duschen. Får jag fråga hur det gick för er?
 
  • Gilla
Janne7777
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.