Hej!
Skulle vilja ha lite tips på snygga vitvaror gärna ur samma serie, dock inget krav...
det vi är ute efter är inbyggnadsugn, gärna ugn med micro, micro, häll, vinkyl, frihängande fläckt, espressomaskin,
Kyl och frys med is och vatten.

Skicka gärna med bilder..
//Sophia
 
Jag har ingen aning vad som är snygg till dej, vad som passar till din övriga inredning ;)
www.tertti.se, www.vittvaror.se finns massor av bilder.
Jag valt vittvaror efter funktioner som vi behöver. Frys största no frost, dock ej inbyggt, stor kyl som passar till, starkt fläkt som kan syga bort oset snabb om det behövs samtidigt knapt syns när det inte används, induktionshällen med steksensorn och ugnen med 3D-varmluft, pyrolysrengöring, osv... Micron har vi 1 år gammal, den kan ångkoka, chrispa, osv.. och har varmluftung oxå med, samt vi har ett extra micro (liten) om den andra upptagen.
 
Inbyggda micros = snyggt!
Lösstående micros = urfult! :)
 
Mieles vitvaror, snyggare än så blir det inte. Ska det vara fristående kyl och frys med is & vatten så har ni inget annat väl än Husqvarna eller Electrolux och av de tycker jag att Husqvarna har snyggast design.
 
ja, har kollat på mieles vitvaror men det vi vill ha därifrån + kyl och frys skulle gå på över 100 000:-
men någonting i modern stil vill vi ha och inbyggd micro är ett måste...

En annan fråga: Ugn med inbyggd micro eller micro med ugnsfunktion vad ska man sattsa på skulle vara väldigt lämpligt med bara en istället för två. har aldrig hittils hänt att vi använt både ugnen och micron sammtidigt,

Någon som har erfarenheter av någon sådan?
//Sophia
 
Har precis köpt vitvaror (Miele = snygga och bra i min mening med) till det nya köket och stod inför samma val som ni. Ugn med inbyggd micro lät lockande tills jag fick lite feedback från en "halvbekant" som skaffat en sådan. De ångrade sitt val och hade plockat fram den gamla micron igen... nu har de iofs barn i vällingåldern så micron behövs kanske lite mer än vanligt, men de saknade den också tex när ugnen var upptagen med att förädla deg till något ätbart eller när dagens rätt till hälften bestod av rester från gårdagen.

Vi behåller vår nuvarande micro och "gömmer" den i ett skåp ovanför ugnen så att den inte syns överhuvudtaget. Samma effekt! Om er nuvarande micro är ok kan det vara ett alternativ då ni sparar en hel del sköna slantar som ni kan lägga på en schysst espressomaskin el dyl.
 
Smeg har schyssta serier i flera olika designområden. Ganska dyra i Sverige.
 
Smeg = cool design - skitvitvaror
Siemens kommer jag köra, samma kvalité som Miele men mkt billigare.
Kolla tretti.se, billigare kan du inte få det.
Har pressat elgiganten till max och de ligger några tusen över + att tretti levererar till dörren.
Ett stort företag som vi samarbetar med bygger om råvindar i malmö, beställer allt från tretti.
 
DanielSkåne
Smeg = cool design - skitvitvaror
Har du mer fakta om att det är skit så framför gärna det, så slipper jag och andra stå och svära över ett dåligt köp?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.