Har sett deras exempelhus i flera tidskrifter, bl.a. Residence. De kör med lådformade moduler som sammanfogas, och platt tak. Byggs på plintgrund. Verkar vara ett nytt företag.

Någon som känner till något mer om dem?
 
Jag känner till dem väldigt väl. De är en avknoppning till BoxModul som byggt fryshus med samma koncept i många år. BoxModul är alltså tillverkare av husmoduler åt Sveahus.

Jag tycketrhuskonceptet är väldigt bra, självbärande sandwich i tak, väggar och golv. I dagsläget kör de med 240 mm cellplast vilket ger både styva och välisolerade hus. Husen byggs i moduler som limmas ihop i fabriken och monteras sedan ihop på bygget.

Hör av dig om det är någor mer specifikt du vill veta.
 
Bygger de bara på plintgrund?
 
Japp
 
Kanske ska tillägga att jag i detta fall inte ser någon större nackdel med plintgrund då det inte finns någon risk att fukt, mögel, lukt etc. kan ta sig genom golvbjälklaget.
 
prlk, har du själv byggt med Sveahus? Berätta varför och på vilket sätt du känner till företaget.
 
Jag har inte själv byggt med Sveahus. Jag har varit med i samma utvecklingsprojekt som BoxModul där dessa hus utvecklats och dimensionerats.
 
Tycker bara att plintgrund känns så sommarstuga... Men det e kanske bara en fixidé..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.