JanneJanne123
Får man dra en kulo i ett diskbänkskåp i närheten av vatten och avlopp? Skall få en diskmaskin installerad och undrar hur jag bäst kan förbereda installationen för elektrikern. Det bästa sättet jag kan se att dra dit kabel på är nämligen att dra den under diskbänksskåpet.
 
Varför väljer du kulo? Jag kör hellre med EKK.
Å andra sidan om elektrikern är med på att du förbereder så har väl han valt kabel?

/Kent
 
Kök klassas inte som vått- eller fuktigt utrymme, men man får inte förlägga kulo dolt. Så välj EKK eller EKLK
 
Redigerat:
Skönt att slippa biledaren också om man väljer EKK, sen så är det ju ofta lite trångt i diskbänkssåpet och då är ju EKK lättare att dra fram.
 
sa3afc skrev:
Skönt att slippa biledaren också om man väljer EKK, sen så är det ju ofta lite trångt i diskbänkssåpet och då är ju EKK lättare att dra fram.
Skönt att slippa den installationsmässigt, men kan vara bra o ha den när olyckan väl är framme ;)
 
jag tycker att EKK är en skitkabel ur installationssynpunkt, svårt att forma den och få snygga böjar, den vill ju gå tillbaka till sin ursprungsform som den hade i rullen.. visst den är bra om man ska dra den i rör ett par meter med utanpåliggande på båda sidor om rörutloppen, men annars håller jag mig endast till EKRK, och där denna ej är godkänd kör jag EKLK
 
EKK är mera sladd
EKLK och EKRK är mera kabel.

Protte
 
ta en exk........slipper du biledaren samtidigt som du slipper en sladdrig kabel
 
Skulle köra EKLK helt klart.. känns mest seriöst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.