Hej!

"Känner en" som fått muntlig offert från Montal på vikdörrar, glas-tak o stomme (tror de i alla fall) Till uterum för vinterträdgård.
Ville höra om det finns någon här som köpt från dem o ifall de är bra eller inte.

Jag vet inte hur många kvadrat altanen är på men skulle tippa på ca 30m2 och priset de fick var drygt 220 000:- Låter det vettigt?
Till saken hör att montal vill veta tills imorgon ifall de vill ha grejorna eller inte, därför behöver jag ett snabbt svar.

MVH/A-K
 
Vi har byggt uterum och lagt in golvvärme på ca 16kvm,samt gjutit betonggolv. Vi har willabgardens stomme och tak vår/höst och Skånska byggvarors vinterträdgårds vikdörrar. I och med att vårt uterum ligger i en vinkel har vi bara behövt glaspartier på två sidor a 3,5 och 4,5m. Vi tog in massor av offerter, och kontrollerade många olika alternativ, ex halle ligger för våra partier på 50 000kr och över 109 000kr om man ville ha vinterbonat. Liknande siffror på novarum, solux mm. Det slutade med att vi köpte vikdörrar från skånska byggvaror för ca 35 000 natura 4.

Totalt har väl vårt uterum kostat oss ca 100 000kr inkl sand, betong mm, så priset på 220000 kr tyckte inte jag låg så högt med tanke på att det är helt vinerbonat och större än vårt.
Gå in på www.willabgarden.se och gör en egen altan och räkna så får du se om priset kan vara rimligt. ca 240 000kr kostar väggar och tak för ett 28 kvm vinterbonat uterum med vikdörrar hos willabgarden.

Tyvärr har jag inte hört talas om Montal vikdörrar och kan inte säga något om de är bra eller dåligt. ( vi har kollat halle, novarum, inventa, solux, och det som salaförs på optimera mm, willabgarden, skånska byggvaror och något fler som jag glömt namnet på)

Vi tog inte skånska byggvarors dörrar för de var bäst utan för att de var de enda som hade vikdörrar för ett överkomligt pris med ett lågt u värde.
 
Redigerat:
Tack för ditt svar!
Priset är nog ganska så överkomligt!!

Skulle vara kul att få höra någon som byggt med montal bara så man får höra vad de tyckte om deras produkter då vi inte fått möjlighet att titta på någon utställning!

/AK
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.