Jag har planer på att göra en TV-möbel modell Bauta, på vissa luckor vill jag ha lås på, och då helst lås utan nyckel. Finns det lås med kodlås tex?
Det skall se snyggt ut med, helst krom eller rostfritt.
Anledning till lås är att det skall bli barskåp om nu ngn undrar.
 
Det är en ide, men kommer antagligen inte funka, då jag antagligen kommer att ha par-dörrar.
Jag tycker jag är rätt duktig på att googla, men har inte kommit fram till något, får antagligen blir lås med nyckel, om det nu blir några lås.
Ingen som har någon ide på något slags lås utan nycklar som gör att bara den som vet hur man öppnar lyckas? På något sätt döljda lås? Behöver ju inte vara alltför komplicerat, men det skall iaf blöi en tankeställare för den som försöker öppna skåpet.

/ Fredrik
 
Alkolås, kanske?

(sorry;) )
 
Haha, jo, det skulle ju kanske behövas framåt kvällen när man tror man behöver mer.. :p
 
Precis ngt sådant jag ville ha. :) Återkommer vad det blir för ngt om jag gör som jag har tänkt! :)
 
Nu är det äntligen klart!
Det fick bli vanliga enkla cylinderlås från CLas i Sjön:
http://clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=28272124

Resultatet blev godkänt. Just nu måste jag ha två nycklar, men tror det går pilla till de små blecken i låset så det blir en nyckel.
 
  • IMGP3357.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Innerhörnet mellan skåpen vart riktigt schysst.

Kanske lite sent nu, men hittade kodlåset jag tipsade om ovan, hos Theofils. Behövde av en händelse byta lås på ett skåp i förrådet och kom då ihåg den här tråden. Hursomhelst, var förbi butiken idag och nu behöver jag inte längre komma ihåg vart jag gömt nyckeln.

http://www.theofils.se/produktsida.asp?produktfamilj_id=10100400
 
Snyggt!
Lagom höjd också, frampå kvällen! :D
 
7310070025302 skrev:
Innerhörnet mellan skåpen vart riktigt schysst.
[länk]
Det låset var ju riktigt trevligt, precis vad jag igentligen ville ha, om det hade varit helkromat.. :)

Skåpet fungerar fint, undersöker det för en liten whiskey varje kväll nu. Liten är ordet, väntar barn vilken dag som helst.. :) Fast det är de äldre barnen, tonåringarna, som låset är till för.

Innerskåpet för övrigt är bara täcksidor mot varandra.. Tyvärr kunde jag inte komma på ngn mer bra hörnlösning, så där är bara stora ¨ål.. Men perfekt att sdkarva sladdar, gömma antennförstärkare, timers mm.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.