Funderar på att bygga hus på en tomt vi ska köpa.
Tomten har idag vatten och el framdragen och gamla huset stod på en torpargrund.

Om man själv gör i ordning tomten så att dom direkt kan börja bygga grunden, kan man komma under 2 mille då?
Huset ska vara 120-150kvm 1 plan.

Har kikat lite på Epsilon ifrån Götenehus.
http://www.gotenehus.se/hus/epsilon.html

Fick inget direkt svar av säljaren utan ska få offert sen.

Vill egentligen bara ha stommen plus att dom inreder badrum, drar el+vatten och fixar utsidan.
Bygga kök, måla, lägga golv etc gör jag helst själv.
Men innan vi drömmer vidare vore det kul att höra om man kan komma under 2 miljoner.
 
Ja, du kan komma under 2 miljoner med dina förutsättningar. Faktum är med den mängd jobb du lägger ned bör du hamna en bit under det till och med, lite beroende på vilka val du gör av ytskikten.
 
Jag och min sambo ska bygga hus och vi räknar med att hamna en bit under 1,7 miljoner. Det blir en 1-plans villa med vidsbyggt dubbelgarage...
 
Du menar komma under 2 miljoner för bara grundläggning samt stomresning (tomt, markabete, färdiställande ej inräknat)?
I så fall, Ja det borde man absolut klara.

Men lägger du på kostnad för tomten, kostnad för markarbete plus färdigställande av huset efter stomresning så är jag tveksam till att man klarar komma under 2 miljoner...men kanske.
 
Tänkte på ett stomrest hus ink platta.
Huset ska vara klart utanpå med en stryning.
Inuti ska det vara inneväggar och el dragen
All målning, tapetsering gör vi själva.
Inga vitvaror eller kök ska ingå.
Badrummen ska vara kaklade och klara.

Kan det funka? Nån som har tips på billiga nyfunkishus 1-plan eller 1.5 plan
 
vi har/håller på att bygga ett fiskarhedenhus i dalarna. Vi hammnar på 1,7 mille med allt men då har vi gjort en hel del själva..
Fiskarheden har ju olika steg i uppbyggnaden som man kan välja och vi har gjort steg 4-5 själva.. kolla www.fiskarhedenvillan.se för mer info om olika stegen

inklusive dom 70000 vi betalade för tomten på 2000kvm

mvh stefan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.