Hej!

Dags fundera på belysning i garage / förråd,

Jag tänkte sätta 2st 2x36 armaturer i förrådet som mäter 2x5m, men hur mycke skall jag sätta i garaget som mäter 7x5 m?

3 rader med 3 i varje? eller räcker det med 2 rader á 3 armaturer?

/L
 
Kan vara bra att tänka på är om det ska vara bra allmänbelysning i garaget eller om du skall hålla på att skruva lite där. Hade själv en lokal där det var två rader lysrör över bilen men de satt lite för tätt ihop och det blev väldigt mörkt nere vid hjulen när man skulle byta bromsar m.m. Jag skulle då rekommendera lysrör ganska långt ut på sidorna. Och gärna något extra över en ev arbetsbänk. -Johan
 
Det är ju ett garage, så det kommer att hushållsskruvas lite iaf...
Därför jag var lur på om man skall ha 3 rader.
Sen blir det naturligtvis arbetsbelysning ovan arbetsbänk osv.

/L
 
Om det är 7x5 meter antar jag att det är ett dubbelgarage. Då tycker jag nog att det är lämpligt med 3 rader längsgående, en på var sida och en emellan bilarna. Det blir gärna lite mörkt när man öppnar huven så det kan vara väldigt skönt med en extra lampa där, om inte annan ett vägguttag så man lätt kan hänga en lampa i närheten. -Johan
 
Nä det är ett enkelbilsgarage, jag vill kunna öppna dörrarna på vid gavel....
Men n'är man vill meka kan man ju käöra in bilen mitt igaraget, och ha en rad på var sida somt en ovanför, eller är det overkill och det ärcker med 2 rader på 5m bredden?

/L
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.