När jag skulle ta bort de gamla skivorna så smulades de bara i de nedre delarna som varit när golvet. Finns det nåt sätt att skydda kanterna från slask och vatten tex vintertid.
 
Jag funderar på att sätta de där tunna plastlisterna som de brukar ha i t ex sjukhus. De bör man kunna limma mot väggen och de är ju böjda nertill för att hålla vatten och smuts borta.
 
Någon som vet var man kan köpa sådan plast list?
jag var nämligen på G att köpa en sådan från en lokal golvfirma kommer inte riktigt ihåg vad den kostatde men jag vet att den var dyrare en en fin eklist!! då backade jag.
 
Rostfria plåtremsor på ca 10 cm borde bli bra, finns hos plåtis. Har det så i verkstan på jobbet
 
grunch skrev:
Någon som vet var man kan köpa sådan plast list?
jag var nämligen på G att köpa en sådan från en lokal golvfirma kommer inte riktigt ihåg vad den kostatde men jag vet att den var dyrare en en fin eklist!! då backade jag.
Har aldrig kollat men det känns som att det bör finnas på byggvaruhusen.
 
Måla nederkanten med färgsystem för badrum?
 
Fast ofta är problemet att gipsen inte går hela vägen ned mot golvet och då krävs en list.
 
dom listerna ni undrar om finns att köpa på vilken färgbutik som helst som även säljer mattor dock.... problemet med listerna är att man inte limmar den lilla kanten ner mot mattan utan bara den på väggen, jag hade rekomenderat (ut ifrån att du har målat golv...) att spackla upp med våtrumspackel ända ner eller nått grövre om det är mycket spår och sen mjukfoga med latex som du sedan målar över 100mm upp på vägen.
Har du däremot klinker så är det ett varv med klinker upp på vägen och då silikon i skarven ner mot golvet... Rostfria lister i all ära men har du verkligen så plant golv i garaget att du kan sätta det???? Det blir ju inte så snyggt när den inte följer golvet å det är ju inte direkt så att man böjer ner den...
Men klinkern funkar ju även om du har målat golv det kan ju ta imot lite stötar oxå som tex sparkar mm

allt som har med mattor att göra är dyrt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.