Vi har precis brutit upp den gamla slitna parketten i vardagsrummet för att få samma furugolv i hela lägenheten. Det kommer att bli superfint när det väl är klart men jag undrar hur man gör med de stora springor som är mellan plankorna? Går det att fylla igen? I så fall hur och med vad?

Tacksam för svar. Golvsiparen kommer imorgon.
 
Ring golvsliparen och hör om han har något lämpligt spackel eller annan form av fog.
 
Om jag förstår dig rätt så ligger det redan ett golv som varit under parkett eller?

Det jag skulle göra är att riva upp golvet , slå ihop planken tätt och skarva i en ny planka mot väggen. Glöm bara inte att lämna en röreslemån för golvet mot väggen så ni slipper problem med buktande golv sen.

Så ni har kvälls o nattjobb framför er om ni ska hinna till i morrn...:)

Jag vet om en golvslipare som brukar använda slipdammet, blanda i det i någon form av av lack/klister eller vad det nu är och fylla igen med för att sen lacka rakt över. I mitt tycke verkar det väl sisådär men jag har aldrig sett det i verkligheten utan bara hört honom berätta om det.
 
Cheesus skrev:
Om jag förstår dig rätt så ligger det redan ett golv som varit under parkett eller?

Det jag skulle göra är att riva upp golvet , slå ihop planken tätt och skarva i en ny planka mot väggen. Glöm bara inte att lämna en röreslemån för golvet mot väggen så ni slipper problem med buktande golv sen.

Så ni har kvälls o nattjobb framför er om ni ska hinna till i morrn...:)

Jag vet om en golvslipare som brukar använda slipdammet, blanda i det i någon form av av lack/klister eller vad det nu är och fylla igen med för att sen lacka rakt över. I mitt tycke verkar det väl sisådär men jag har aldrig sett det i verkligheten utan bara hört honom berätta om det.
Om det är ekgolv blir massan man blandar ihop av lim och damm ganska snart svart. Kan vara bra att veta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.