Har ständiga problem att logga in med min nya Vista dator med IE7. Ser ut att fastna i läget "loggar in" när jag kollar min status i "online just nu" längst ner på forumets förstasida. Någon som har nån ide om orsaken till detta, ligger "felet" hos forumet eller har det med mig och min dator att göra?

Efter lite eftersökningar här på forumet verkar jag själv ha hittat en fix till detta som funkar ibland: markera rutan "kom ihåg mig"

Dock är det väl ändå väldigt skumt varför det inte alls verkar funka att logga in om jag inte klickar i "kom ihåg mig"?
 
Redigerat:
Testa med att ta bort Temporära Internetfiler och Cookies. Du hittar dessa under Verktyg - Ta bort webbhistorik...
 
har provat detta utan framgång.
 
Ja, så är det naturligtvis. Tack fresve! För ca 2-3 veckor sedan gjorde vi om "filstrukturen" på servern. Dubbelkolla alltså att det står www.byggahus.se/forum/ (inte bara byggahus.se/forum/) i adressen, länken eller favoriten. Då funkar det.
 
Har också laborerat en del med detta, vilket nog har en del med saken att göra, men det funkar ändå inte klockrent bara för att jag lägger till www. Jag har dessa problem på jobbdatorn men inte alls hemma trots nästan helt identiska datorer (HP-laptop, Vista home premium, IE7...)
 
Redigerat:
jag klickar alltid på länken till forumet på hemsidan så det kan inte heller vara förklaringen. testade också att skriva in adressen med och utan slash men det spelade ingen roll.
 
Per Eskilsson skrev:
Testa med att ta bort Temporära Internetfiler och Cookies. Du hittar dessa under Verktyg - Ta bort webbhistorik...
Prova också (utöver Temporära Internetfiler och Cookies) med att rensa Tidigare besökta webbplatser. Starta därefter om datorn.
 
Har rensat allt och testat tidigare MEN inte startat om och just detta verkade fixa till det hela!

Dock kunde jag komma tillbaka i samma läge genom att utesluta www i adressen.

Jag kan naturligtvis slippa mina problem genom att alltid skriva in www MEN för att undvika att andra får samma problem kanske ni kan fixa? dvs att automatiskt alltid "länka om" byggahus.se -> www.byggahus.se, speciellt om man går in på hemsidan mha bara byggahus.se och sedan klickar på länken till forumet?

Anledningen att jag inte har samma problem hemma med nästan identisk dator är kanske för att jag där har www.byggahus.se som startsida!? Kanske "alla" andra också har byggahus som startsida, eller i alla fall en fullständig länk i favoriter, och att detta är anledningen till att bara jag har dessa problem?
 
Nu har jag fixat så att det alltid fungerar när man klickar på forum från startsidan oavsett om man skrivit www. eller inte före byggahus.se.

En "automatisk omlänkning" från byggahus.se till www.byggahus.se kommer dock ske först den 15 augusti, i samband med att vi byter content management system.

Det verkar som om vissa ändringar man gör under Verktyg - Ta bort webbhistorik inte slår igenom förrän man startat om datorn.
 
är ju nästan i mål i denna fråga nu så jag är nöjd! (skönt att det inte var något fel i min burk)

trevlig helg
 
Trevlig helg! Hoppas vi :) vinner i morgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.