Vårt 2-plans-hus kommer att bli 7 meter högt upp till nock, så vad har ni på tips på stegar eller byggställningar för att kunna måla detta med pensel?
Jag når väl drygt 2.5 meter själv, så ställningen eller stegen måste ju vara 4.5 meter hög.
 
  • Gilla
Jag.Daniel
  • Laddar…
Du kan hyra Haki-ställning 2 spiror hög, aluställning eller använda teleskopstege, ring Cramo, Ramirent eller någon lokal uthyrare.
 
Annars har ju nämda uthyrare även skyliftar att hyra, vilket är mycket smidigare.
 
Att måla på en stege är i allmänhet inte så roligt, det blir väldigt jobbigt för fötterna att stå på smala pinnar under lång tid.
Så en ställning eller skylift är klart att rekommendera. Själv hade jag en Alu-ställning på hjul med 2 plattformar på olika höjder det var mkt smidigt.
 
  • Gilla
quesus
  • Laddar…
Jag har samma problem, fast med sluttande berg runt hela huset och det går inte att komma fram med en skylift.

Någon som har tips på ställningar som kan byggas på kuperad mark?

- Håkan
 
Burtons. Det är nakna rör som du skruvar fast kopplen där de behövs.
 
Du får nästan räkna med en stege på minst 7,5 meter, eftersom den skal ställas mot väggen med lutning går den nog bara 6,5-7 meter upp. Om du har en på 4,5 meter så når ganske vist upp til 7 meter om du står på sista steg, och stegen er lodrätt, men du får ha bätre balans en en cirkusakrobat:)

/Peter
 
Ta en stege på 8-9 meter, eftersom dom oftast är 2 delt så er det bra om dom överlappar med ca 1,5 meter, annars står man bara och är nervös för at stegen bräkker av på mitten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.