Kan inte bestämma mig för vilken färg på fotplåten som blir bäst. Taket är rött tegel, takfoten är vit och likaså blir de nya hängrännorna vita. Tycker ju personligen att en vit fotplåt borde smälta in bäst men frågan är om det finns sådana? På byggmax hittar jag då ingen och såg ingen hos den lokala bygghandlaren heller men han kanske kan beställa hem. Hur skulle ni gjort?
 
  • Gilla
T.SN
  • Laddar…
Vit.
Alla dagar i veckan. Tykcer det verkar konstig att dom inte har vit fotplåt hemma.
Beställ hem om dom inte har det hemma. Annars så tycker jag att du ska byta affär.
 
ta röd fotplåt, då det vita kommer bli så himla skitig, likaså vindskivsplåten....

mvh
snickar estwing
 
Vit.

Lär inte vara svårt att hitta. Vita, röda och svarta fotplåtar finns ju överallt där man säljer fotplåtar. Utom möjligen på Byggmax då...
 
Nu har jag bara tittat på byggmax och på hemmaplan och då ingen såg ut att ha vit plåt så tänkte jag att man kanske inte använde sådan. Men nu när ni säger att det finns så ska jag fråga om dom kan ta hem.

Estwing, du har nog rätt med att vitt blir skitigt men då ändå rännorna är vita och måste förmodlingen tvättas av efter ett tag så kan ju fotplåten få lite putsning samtidigt. Sen har jag dock tänkt använda röda vindskiveplåtar. Det ligger vita vattbrädor där nu vilket är fint, men tror att vit plåt där sticker ut lite för mycket på ett gammalt lertegeltak. Jag hoppas att den röda smälter in lite bättre i taket så att säga.
 
Tomas J skrev:
Nu har jag bara tittat på byggmax och på hemmaplan och då ingen såg ut att ha vit plåt så tänkte jag att man kanske inte använde sådan. Men nu när ni säger att det finns så ska jag fråga om dom kan ta hem.

Estwing, du har nog rätt med att vitt blir skitigt men då ändå rännorna är vita och måste förmodlingen tvättas av efter ett tag så kan ju fotplåten få lite putsning samtidigt. Sen har jag dock tänkt använda röda vindskiveplåtar. Det ligger vita vattbrädor där nu vilket är fint, men tror att vit plåt där sticker ut lite för mycket på ett gammalt lertegeltak. Jag hoppas att den röda smälter in lite bättre i taket så att säga.[/QUOTE

skall du nu ha röda vindskiveplåtar brukar man ha samma till fotplåtarna!
man brukar matcha ihop dom!

mvh
snickar estwing
 
Hej

Jag körde med svart fotplåt tycker detta smälter in bäst mot takpappen som klistras på samt att eventuellt överflöd av asfaltsklister inte blir så synlig på en svart plåt som på en vit.
 
Redigerat:
Men vad ni är jobbiga! kunde ni inte ha hållit er till en färg;)

Ja,ja det blir väl till att köra ole, dole,doff.....:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.