Har funderingar på att bygga en grill i anslutning till altanen och undrar var kan man köpa grillgaller. Eftersom det är gallret som styr storleken på grillen så kan det vara hitta ett galler först.
 
Hej där
När jag murade en enkel liten grill nere vid sjön tog jag gallret ur en gammal köksspis (el) som vi inte hade kört till soptippen. Om du nu inte har ett sådant stående borde det inte vara svårt att få tag i till nästan inga pengar.
Ett annat alternativ kan ju vara att hitta en liten mekansik industri el likn som kan svetsa en i t.ex. rostfritt.

Lycka till
Ola
 
Hej,

Jag såg på en lokal prylmarknad (Nisses) i Västerås att de sålde grillgaller från Landman. Se http://www.landmann.se/tillb/galler/ där kan du kanske hitta något galler som passar och också hitta någon som säljer dessa i dina trakter.
 
Redigerat:
Hej.

Om man vill ha ett större galler kan man kolla med någon livsmedelsaffär / kylfirma om de har något över från kasserade kyl / frys diskar.
 
Brukar finnas gott om kylar på tippen, i dom finns det galler i massor :)

Annars kan man fråga en stålfirma efter sträckmetall. Det är sådan som har typ rombiska hål. Finns ialla möjliga grovlekar och maskstorlekar. Det klipper dom till i den storlek du vill ha.
 
Gå till en affär som säljer grillar. De brukar också sälja lösa grillgaller om de är hyfsat välsorterade. Om du inte vill gå till tippen och rota...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.