Letar efter nått ställe där man kan köpa billigt trall virke 120x28 impregnerat.
Har hittat för runt 15kr m, är det billigt el dyrt?

/Abel
 
ByggMax 13,45:-/m
 
K-rauta 13.95
Vi kollade Bygg-Max först men det som fanns inne var av så dålig kvalité så det blev K-Rauta i stället.
 
Du får verkligen vad du betalar för... Rekommenderar därför inte Byggmax, såvida du inte vill bygga båt! Krokigt och vint är bara förnamnet. Men du kan kanske ha tur att hitta ett bra parti. Jag ratade dem iaf för en annan affär. Aningen dyrare (16,25kr/m) men det var av riktigt god kvalitet. Förutom det som sorterades bort vid hämtning så ratade jag bara sex plank pga. genomgående sprickor och dyl.
 
Jag fick ge 13,75 för 28*120 hos Borgunda såg / Woody bygghandel i dag, köpte även 45*195 för 38,71 allt hemkört.
 
Jag köpte mitt trallvirke på Byggmax, visserligen fick man sortera ut (50%), men det såg lika ut på de övriga ställerna jag var runt på (Beijers, Bauhaus, K-rauta). Och jag har inte haft nåra kvalitetsproblem med det jag har köpt. Priserna sklijer inte så mycket.mellan ställerna, men jag valde Byggmax då de hade mest trall att plocka av och de har bra med plats/smidigt att lasta (Västerås) än Bauhaus och K-rauta där det brukar vara kaos
 
Jag handlade en liten helbunt på Norra trä och byggg (ca 230m), betalade drygt 15:- metern men jag tänkte att eftersom jag ändå behövde så mycke så kunde jag betala lite extra för att slippa sortera.

Och det var den sämsta bunt jag någonsin haft å göra med...

Först och främst var hela understa raden sönderkörd av gafflarna och sedan var det så mycke pilbågar och flygpropellrar så att när Robin Hood kommer för att se mina fina bågar så kan jag hålla flyguppvisning för honom..

Då jag blev ca 20 meter kort på virke eftersom jag fick kassera så mycket så åkte jag på byggmax på nationaldagen eftersom det bara var dom som hade öppet och kompletterade, och där behövde jag inte ens sortera.. alla bitar var jättefina och raka..

Så att man får det man betalar för är inte alltid sant.. Ska försöka kräva tillbaka lite pengar av Norra för trallen som var dålig.
 
Var en tur på Jemfix och där hade de otroligt fina brädor. Var tvunget köpa en hel del för det trots projekt om 2 veckor :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.