Hej!

Hade plast över ett hål i en plåt som jag tejpade med gaffatejp och när jag tog bort den blev det såklart märken. Tänkte inte på att det skulle bli det. De är svåra att få bort.

Någon som har ett bra tips på lösningsmedel? Jag har inte hunnit prova något än. Bensin eller?

Tack!
 
Bensin kanske funkar, annars vet jag att thinner fungerar. Det kallas numera för förtunning i färgaffärerna (om du har svårt att hitta det). Namnbytet är tydligen för att lura presumtiva sniffare, så det aldrig hittar vad de vill ha.
 
Tejpklet kan man ta bort med fett; smör, margarin eller olja. Sen kan man tvätta bort fettfläckarna med diskmedel.
 
5-56 är kanon att få bort tejpklet. Spraya på en pappersbit och gnugga. Annars finns en speciell spray som heter typ "klet-off" eller "klister-off" på färgaffären. 5-56 har dock bredare användningsområde och står ofta i var husägares källare.
 
OK, tack alla. Ska köpa 5-56 på classe ohlson.. det verkar kanon :) tack
 
Om inte annat finns dedikerad "limborttagare" i färgaffärer och heter dessutom så. Funkar definitivt.

MVH
Ronnie
 
Testat med både 5-56 och bensin nu och båda fungerade, även om jag måste säga att bensin var effektivast. Dock gick det åt mer bensin upplevde jag.
Synd vad bara att plåten blev polerad av allt gnuggande. Det är en omålad plåt.

Tejpen gick bort iaf och det var ju kanon. Tack för tipsen!
 
Bensin kan ju vara vanskligt på vissa material - därför är 5-56 mer heltäckande på så vis...Är man osäker på om materialet klarar bensin så är det bättre att ta 5-56...typ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.