Jag skulle behöva ett stort stadigt rör med en diamater på ca 60-70cm. Går bra med stadig papp men helst i plast. Vart ska jag leta och vad ska jag fråga efter??

(det ska kläs med matta och bli till klätterträd åt katterna om nån undrar)
 
Grå avloppsrör, finns väl i dimension typ 75 mm?
Stadig plast.
 
Jag har för mig att det finns spiro-rör i den dimensionen. Kolla med en ventilationsfirma.
 
Pinebar: 75 mm är lite mindre än 60-70 cm. Det finns dock avloppsrör i groteska dimensioner, men det kostar. Man kan ju kolla blocket efter spirorör (ventilationsrör) eller avloppsrör.

Fia: Jag skulle åka till IKEA - världens bästa ställe för att köpa prylar som man sedan bygger om - och granska deras sortiment av soptunnor el.dyl. Annars har nog coop/bauhaus/silvan/jula/biltema/haraldnyborg/cheapy/ÖB något.
 
Vill man ha ett runt rör så vill man ha det, men bryr sig katterna om ifall det är runt eller fyrkantigt?
En överbliven bit grovt pvc-rör vore väl annars bra. Du har inget bygge på gång runt hörnet?
 
Vägtrumma i plast, (se rinkabyrör art.nr: 4624) kanske möjligt att få tag på en restbit från något vägbygge. Annars har jag en bit spirokanal dimmension 800 mm (tror jag) som jag hade tänkt göra ett pelletsföråd av, men nu ska den till tippen inom den närmaste veckorna.
 
Mikael_L
Finns det papprör för plintgjutning i så stor dim?
På Beijers hemsida lagerför dom upp till 300mm, om det finns grövre och i så fall var, vet jag inte.
 
Fasting65 skrev:
Pinebar: 75 mm är lite mindre än 60-70 cm..
Ja, jag läste visst en nolla fel där.... :surprised:
Ska det vara så stort, så kanske man kan ta en masonit och rulla ihop.
Jag köpte t.ex ett par högskåpsbaksidor nyss på IKEA's fyndavdelning för 10:- styck.
Sådana borde kunna fungera. De är ju av ganska tunn och flexibel masonit.
 
Nej runteller fyrkantigt borde väl eg inte spela nån större roll, det jag SÅG var runt och kostar 3.500 - det tänkte inte jag betala... Men när jag tänker efter vore kanske trekantigt inte helt fel och ställa det i ett hörn... Fast jag gillade det runda det var snyggt...

Matarese varåt i landet bor du nånstans? I närheten av Mariestad kanske? *hoppas*

Mattiasp: Ska kolla med en ventfirma med tack!!!

Fasting: ja det är klart IKEA är ju guld att bygga om. Borde bygga TILL ett varuhus lite närmre OSS bara! :mad: (shit va stor Alva blivit förresten!!!)

Tack för hjälpen!!!
 
fia_mstd skrev:
Matarese varåt i landet bor du nånstans? I närheten av Mariestad kanske? *hoppas*
Tyvärr, i Västmanland.
 
ca 60 cm i diameter håller ett oljefat i plåt, 200 liters alltså.
inte för att jag förstår vad du ska med det till men kanske kan vara tilll hjälp.
sådant införskaffas tomt på närmaste specialavfallstipp.
mvh
 
Köp en Plywoodskiva och snickra till ett fyrkantigt rör.
 
morty81 skrev:
ca 60 cm i diameter håller ett oljefat i plåt, 200 liters alltså.
inte för att jag förstår vad du ska med det till men kanske kan vara tilll hjälp.
sådant införskaffas tomt på närmaste specialavfallstipp.
mvh
fia_mstd skrev:
Jag skulle behöva ett stort stadigt rör med en diamater på ca 60-70cm. Går bra med stadig papp men helst i plast. Vart ska jag leta och vad ska jag fråga efter??

(det ska kläs med matta och bli till klätterträd åt katterna om nån undrar)
Till ett klätterträd! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.