Jag har bestämt för mig att jag har sett en produkt som är tänkt att kopplas in på inkommande vatten för diskmaskinen och sedan "öppna" ventilen med en timer när man diskar. På så vis kan det aldrig läcka när maskinen inte är på. Någon som har några tips på hur man kan lösa detta?
 
Frågan är väl bara vilken ventil som lägger av först, säkerhetsventilen eller maskinens?
 
vad menar du? I mitt exempel så kan det inte läcka om maskinen gå sönder, dvs man skulle montera den på inkommande vatten.
 
Han menar att denna "säkerhetsventil" inte tillför någon säkerhet mer än den som sitter i maskinen. Förrutom om slangen skulle läcka då. Dvs denna kan lika gärna vara trsig innan maskinens ventil lägger av.

Iofs finns ju möjlighet att kontrollera denna ventil men denna kontroll medför också risk till läckage.

På det hela bättre med en plast under maskinen eller tex uppvikt matta.
 
Min köksblandare Oras Ventura (8025) har den funktionen och det fungerar utmärkt. Den är inställd på 2 timmar men om man håller inne knappen så får man 12 timmar tillgodo (tex när man har fördröjd starttid på diskmaskinen).

Jag har även en vattenvakt (http://www.comtech-control.com/) som hindrar vattenskador på ett bra sätt tycker jag.

Det ersätter inte plastmattan under diskmaskin och kyl/frys utan se det mer som ett komplement.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.