2 125 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Sätta takpanel
Fråga:
Jag bygger ett fritidshus och har nu kommit fram till att sätta takpanelen. Taket är ett snedtak och innertaket skall kläs med 22 mm granplank. Panelen kommer att vara stående fån takfot upp till nock.
Jag har för avsikt att spika "osynligt" i skarvarna och undrar om detta går att göra med spikpistol och i så fall med vilken typ.
Andra tips och idéer mottages gärna !
Jag bygger ett fritidshus och har nu kommit fram till att sätta takpanelen. Taket är ett snedtak och innertaket skall kläs med 22 mm granplank. Panelen kommer att vara stående fån takfot upp till nock.
Jag har för avsikt att spika "osynligt" i skarvarna och undrar om detta går att göra med spikpistol och i så fall med vilken typ.
Andra tips och idéer mottages gärna !
Tja, det finns clips annars som skruvas i sponten.. Hör med din bygghandel....
Fördelen är att du har mera kontroll över det, då du kan knacka in panelen i exakt läge och dessutom känner du vart det tar vägen...
En spikpistol måste du träffa precis rätt, och du kan inte "Ångra" en spik.
Fördelen är att du har mera kontroll över det, då du kan knacka in panelen i exakt läge och dessutom känner du vart det tar vägen...
En spikpistol måste du träffa precis rätt, och du kan inte "Ångra" en spik.
Liknande trådar
-
Vad kan jag sätta för material mellan isolering och takpanel?
Byggmaterial & Byggteknik -
Är det normalt att getingar kan flyga in mellan springorna i takpanel, och bosätta sig där.
Tak & Vind -
Sätta takpanel på befintligt innertak
Tak & Vind -
Sätta takpanel - vinklar?
Byggmaterial & Byggteknik -
Sätta renoveringsgips / gipsplattor på takpanel i tak?
Byggmaterial & Byggteknik