Se upp för Byggfirmorna BPV i Höör! Dom gör mycket dåliga jobb och när du påtalar det och måste göra om jobbet så vägrar dom att stå för det, skyller bara ifrån sig. Sneda väggar, golv och tak, blandannat. Monterat panel i taket, så att när värmen sätts på kryper pannelen ur spånten, vid påtalande om felet så fick du till svar, det var för att jag satt på värmen.
 
Angående takpanelen: Om du/dom använt fuktigt virke ( tex vinterbygge) så krymper detta när det sitter på plats. Man behöver inte sätta på värmen- det torkar ändå till slut i den miljön. Man bör beakta luftfuktigheten och hur virket förvarats- lagrats.
Att dom inte står för jobbet får man räkna med. Det är kutym i byggbranshen.


Angående sneda väggar så gjorde vi jobbet själva för att slippa tjafs med snickare. Spikraka väggar är resultatet.
 
Om en firma tagit på sig ett komplett arbete så skall det väl gå att använda, jag vet att man måste torka panelen först, det borde även dom veta, har man även satt upp det dåligt gennom att inte föra sponten tillräckligt djupt ihop så är katastrofen ett faktum. Det vore väl fasiken om dom inte då skall stå för kostnaden, eller åtgårda felet. Det är väl inte jag som skall ta hand om tänkandet när allt arbete är utlagt på firman, pga sjukdom. Om jag vore frisk skulla jag gjort det mästa själv, och då hade saker och ting blivit perfakta.
 
Det är inte bra att torka panelen för mycket heller innan uppsättning. Negativa saker händer även i detta fallet som i sin tur försvårar uppsättningen. Kanske någon annan i forumet kan detta bättre.

Som proffessorn sa- " Saken kan verka enkel, men lämna över frågan till mig så skall du få se hur komplicerat det kan bli".

Bäst skyddad för ansvar är du nog om du beställt hela jobbet av ett företag, där material ingick i överenskommelsen. Dvs att företaget köpte och förvarade virket. Har du dessutom skriftlig offert så är nog detta ytterligare en juridisk fördel.
 
Kan bara bekräfta bilden av BPV i Höör. Vi bor i omedelbar närhet till en av "hantverkarna" i BPV. En sommarkväll är jag ute i trädgården, BPV-mannen står på sin uppfart och diskuterar med annan entreprenör om hur de har och ska lura kunden, skrattar rått åt ockerpriserna de tar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.