Jag ska byta 2 st fönster 12*13 i köket som sitter på rad utan någon regel i mellan.
Har läst något om nån list som man kan sätta i mellan karmarna.
Hur gör man smidigast?
 
hej.
sättlim lr ute fog, nåra strängar.
sen skruvar du ihop dom!

mvh
snickar estwing
 
aha... så man ska inte lämna mellanrum och dreva imellan då?

mvh Alle
 
Tackar ,ska köpa sånna karmhylsor och sen får jag kolla hur avståndet blir på sidorna om fönsterna om jag skruvar ihop dom helt.
Blir det för mycket avstånd så lämnar jag mellanrum och drevar som vanligt.
Låter det bra?

mvh Alle
 
du tar bara 50mm karmskruv å drar ihop, onödigt köpande av nån special skruv.
men sätt gärna en i top å botten me med tanke på att du ej har nån regel mellan reglarna!
blir det mellanrum kan du klyva till en plyfa lr en bräda å lägga emellan ej dreva!


mvh
snickar estwing
 
Kanon, då vet jag hur jag ska göra.
Tack så mycket.

mvh Alle
 
Tänk på att en del fönster (tex. SPfönster) har förborrade hål och då måste du använda "specialskruven"...om du inte har en regel mellan dina fönster

Mvh
FLKR
 
Jepp det stämmer det har mina ERA fönster också men jag har köpt karmhylsor som jag blev tipsad om längre upp i tråden så det ska nog gå bra.

mvh Alle
 
En del fönsterleverantörer levrerar fönster med en liten metallist som ska tryckas upp mellan fönstren
 
jaha, du har ingen bild på hur den ser ut?
Jag har inte hittat någon info om ERA fönster har någon sådan.

mvh Alle
 
oftast när det är förborrat så är borrningen ej på samma höjd så man skall kunna skruva ihop dom med vanliga karmskruv!

mvh
snickar estwing
 
Ok, ska kolla hur det ser ut på mina fönster.

mvh Alle
 
Tänk på att dina fönster kan vara bärande när det inte sitter någon regel emellan, stämpa upp för säkerhetsskull och slå i klossar när du bytt dina fönster så att det nya fönsterna också blir bärande
 
  • Gilla
CesarN
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.