Hej!
Jag vill ha en badbalja i trädgården i måtten 2x1x0.8m. Jag skall som liner ha en blå pressenning och som linermatta gamla mattor etc. Jag hade tänkt mig Masonit som vägg. Det är lätt att hantera och inte så tungt. Men jag vill ha en ram i järnrör. Materialet till den vill jag köpa på skrotfirma. Jag har tittat på gula sidorna men inte fått napp. 8 knutar eller kopplingar 4 c:a 2-metersrör och 4 c:a 1-metersrör. Var kan man köpa sådant billigt? Jag är en ganska klen dam och orkar inte hålla på med tungt trä. borrmaskinen är också för tung.
Kan man såga med vanlig såg i lättbetong?:confused:
 
Finns speciella handsågar för lättbetong, en vanlig fogsvans slits nog för fort.

Masonit är inte att rekommendera till din badbalja eftersom du kommer att ha ca 1500 kg vatten i den. Masonit är helt enkelt inte tillräckligt starkt för att hålla för trycket.

Knutar och kopplingar till rörbyggen finns t.ex hos jula.
 
Tack för tipset med Jula. Men om du tänker dig en ställning av järnrör tror jag att man kan ha kraftig masonit för att få en slät yta. Jag skall bara såga i två lättberongsblock så jag offrar en fogsvans. Dessutom såg jag på stan en stor armerad plastsäck för byggen och sådant. I rätt dimension för ett badkar. Jag tog ett tel.nr Safesack 043554933. Jag är fylld av hopp och längtar att få shoppa loss på Jula.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.