Har fått en offert på badrumsrenovering, pris 27 000 kr. För det priset ska hantverkaren ha på fuktspärr, tätskickt, lägga på flytspackel, kakla och klinkra.

Badrummet har en golvyta som är 13 m2 stor och en väggyta som är 30 m2. Golvet ska vara klinker 30x30 det finns två golvbrunnar, så fallet måste göras åt två håll. Väggarna ska vara kakel 15x15 nedre delen av väggarna ska kaklet ligga vågrätt sedan ska det vara en bord av mosaik och övre delen ska kaklet vara diamantformat, sedan en bord igen och högst upp så ska vi ha en rad vågrätt kakel igen.

Jag står för allt material själv, hantverkaren tror att det ska ta cirka två veckor.

Tycker ni att det pris jag har fått är bra eller inte, tacksam för all hjälp?
 
Det är ett OK pris tycker jag.
 
Otroligt billigt, det ger 337,50 kr/timme för hantverkaren ifråga!
 
Hammarskallen skrev:
Otroligt billigt, det ger 337,50 kr/timme för hantverkaren ifråga!
Hur har du räknat då?
 
T
Låter väldigt billigt för att vara vitt. Det är inget litet badrum du har utan ett riktigt stort och sättningen utav plattorna tar rätt så mycket längre tid med tanke på bord och diagonal sättning.
 
B
Vi har ett jättelitet badrum 2x4m, måste göra något åt det då brunnen inte är tät. Allt är gammalt och inte helt bra gjort. Så det är en helrenovering det handlar om. En byggare sade att det hamnar på ca 100 000kr. I och för sig med material och allt nytt.
 
Låter billigt, vi har fått en offert på ett badrum 7 m2 vägg 30m2. 126 000 exkl möbler och sanitetsgods. bara kakelkillen trodde att det skulle gå på runt 35 000 exkl material. Så visst låter detta billigt
 
B
billigt=bra ? Man bör kanske vara på sin vakt om ett pris är "för" billigt?
 
Avbytaren skrev:
Hur har du räknat då?
Du skrev att han uppskattade arbetstiden till 2 veckor = 10 arbetsdagar (om han inte jobbar helg), dvs 80 timmar. 27 000 utslaget på 80 timmar ger 337,50:-/h.
 
Jag tror ju inte att det blir 80 timmar, utan två veckor. Men det tar ju inte en dag att måla t.ex, men sedan skall ju färgen torka och då hinner han pka på ett annat jobb. Är han duktig kör han två badrum på två veckor parallellt.
 
eric_l skrev:
Låter billigt, vi har fått en offert på ett badrum 7 m2 vägg 30m2. 126 000 exkl möbler och sanitetsgods. bara kakelkillen trodde att det skulle gå på runt 35 000 exkl material. Så visst låter detta billigt
Vårt är samma storlek som ditt Eric och det hamnar i den prisklassen också.
Så totalt hamnar vi runt 180.000:- med möbler, kakel, klinker och sånt... ja just det, inkl bastu också. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.