Håller just på med att bygga väggen och ska montera dosor till allt som behövs, men kan inte riktigt bestämma hur allt ska sitta.

Teven ska sitta på väggen, under kommer det vara hyllor med förstärkare, dvdspelare, digitalbox, tv-spel etc. Det ska inte vara några synliga sladdar, åtminstone inte mellan tv och hyllor, nedanför hyllorna döljs de nog lite lättare. Hur ska jag sätta uttag och liknande?
 
Jag satte mina bakom tvn, strax under tvns väggfäste. Flera dosor på rad bredvid varandra för el, antenn/video och även ett nätverksuttag (som inte används än). Och sedan en vanlig flerfacksram på det.

I mitt fall så var det vägg-tvn i köket så jag behövde inga ytterligare anslutningar. Annars hade jag haft ett fetare rör mellan en av dosorna och en dosa i golvnivå för kablar mellan tv och receiver.
 
Vanliga doser känns ju lite "overkill" i storlek till min 19" LCD, vill ju inte se doserna för mycket.

Inga förslag på mindre ?

Har exakt samma plan på att gjuta in VP-rör i köket till min lcd.

Fungerar på att använda "vägguttag högtalare" från nedan länk.
http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?kat=33&sub=&sud=&p=1278
 
Redigerat:
I mitt fall är kökstvn 20" och det gick alldeles utmärkt att "gömma" dosorna bakom tvn. Dessutom har jag ett icke vridbart, väldigt platt, fäste.

Gjuter man dessutom in rören så går det ju också att ha rörutloppet plant med väggen. Dvs utan dosa. Men eluttaget kräver ju en dosa iallafall.
 
Två stycken 32mm slangar med rörutsläpp bakom TV'n, vid bänken sitter det en apparatdosa uppskuren där slangarna kommer ut. 32mm slang är det minsta som man kan få igenom en HDMi sladd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.