Någon som har monterat en sådan?....är det värt att välja till?...ngn som vet vad den kostar:D?
/
M
 
Jag har en som jag fick i julklapp av svärfar så jag vet tyvärr inte vad den kostar Tycker den är klockren. Då kan man dessutom gömma en reservnyckel till kåken i garaget som man alltid har tillgång till (så länge man inte glömmer koden). Har varit guld värt för min del...
 
Hello, det behöver inte vara en Hörmanndosa om du drar en tråd till öppnaren, själv har jag koddosa på garageytterväggen, tryckknapp i tvättstugan samt tryckknapp precis innanför porten. På så vis kan alltid fjärren ligga i handsfacket.

( Har även en GSM-modul på gång som gör att jag kan fjärröppna porten från inprogrammerat mobilnummer varifrån som helst. Grannen ringde när vi var i Österrike och ville låna extrastolar som fanns i garaget, då fick han koden till koddosan men tänk att bara be honom lägga på och sedan ringa och vips öppnas porten......) Teknik är kul!!

Stefan
 
Personligen gillar jag en lagom mängd teknik. Bor i norra Sverige och vill inte att min port ska go bananas när det är 30 minus ute. Därför nöjer jag mig med koddosan...
 
vad har ni fått betala för koddosan?som jag förstår det så är den trådlös väl?
/
M
 
När jag köpte min port i höstas sa försäljaren att priset för en koddosa låg på ca 1000 kr. Jag köpte aldrig någon så jag vet inte om det stämmer.
 
Dosan är trådlös.
 
perfekt:D...
/
M
 
Min koddosa (Hörmann) kostade 830:- + moms. Var ett tag inne på en sån där som läser av fingaravtrycket, men den gick på 3000:- så då backade jag.
 
Är det ngn som har en sladdburen brytare? Jag tänkte ha en "egen" nyckelbrytare (ej Hörmann, för att passa huset) men när jag tittar på nätet så står det att det är viktigt att skilja på plus och minus? Är där ngn typ av impuls? eller kan jag använda vilken typ av vippbrytare som helst?

MVH
JOppe
 
Det skall gå bra med vilken vippbrytare somhelst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.