Hej!
Har någon tips på halvmatta färger som håller länge. Har ju fått tips om Demidekk, men dem hade ingen halvmatta produkter. Jag vill helst ha en halvmatt färg till kolonistugan, annars tror jag väggen på solsidan blir matt ändå ganska snart.
Jag skall byta panel på väggen så det blir att måla på nya brädor. Tar gärna emot tips på grundfärg med.
 
Har Engwall och Claesson (www.eoc.se) alkydfärg och tycker den är bra. Den har glans 10.

mvh/Abbe
 
Beckers Perfekt finns väl med glans 40. Den verkar ju bra enl. Folksam. Valde den själv.
 
Redigerat:
Jo jag såg att den var bland dem bästa på Folksams sida. Finns den i faluröd? Är det bara att använda Beckers Grundolja på änderna och eventuellt spikhuvuden, sedan grundmåla med Beckers Perfekt Grund och tillsklut Beckers perfekt halvmatta färg.

Vet någon vad Becckers perfekt ligger på i pris?Säljs den på Coop Bygg eller andra stormarknader eller måste man till specialbutiker för att köpa den?
 
Becker Perfekt finns inte på byggmarknader(vad jag vet) Utan på Beckers sköna hem. Bra val. Vi har den oxå.
Anders
 
yuphin skrev:
Jo jag såg att den var bland dem bästa på Folksams sida. Finns den i faluröd? Är det bara att använda Beckers Grundolja på änderna och eventuellt spikhuvuden, sedan grundmåla med Beckers Perfekt Grund och tillsklut Beckers perfekt halvmatta färg.

Vet någon vad Becckers perfekt ligger på i pris?Säljs den på Coop Bygg eller andra stormarknader eller måste man till specialbutiker för att köpa den?
Den går nog att bryta i vilken kulör som helst. Grundolja, grundfärg och 2 slutstrykningar är helt rätt. Tror den ligger på ca. 139:-/liter. Säkert billigare i 10l hink.
 
Jag är blivit förtjust i att jobba med täcklasyr om du nu ändå ska jobba med trärena ytor. Det är väldigt enkelt att jobba med och det skapar ingen hinna som kan krackelera eller skavas av. Alcro är en favorit. Vet dock inte alls hur väl de står sig i längden men rent allmänt är det en trevlig produkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.