Vet någon var jag (i Stockholmstrakten) kan köpa, vad jag tror kallas "strutfilter".
Dvs filter i form av en strut som är fäst i en plåtring och som passar invändigt i 160 Spirorör.
 
Lindab har.
 
Och bevego.
Kanske till och med "Luftfilter" i Årsta har också, vet dock ej om dem säljer till kontantkunder.
 
Har inte IF Luftfilter flyttat, det står Camfil på dörren numera?
 
IF Luftfilter är uppköpt av Camfil.
 
Där ser man, inget ont om IF luftfilter men dom lyckades göra fel 9 av 10 ggr när vi gjorde stora beställningar.
Hoppas dom får ordning på bitarna nu.
 
Lustigt .. handla mycket av Luftfilter förr och hade aldrig några problem ...men var några år sedan ... bytt leverantör av luftfilter.
Men som alltid handlar det om att ha rätt kontakt på en firma för att få grejer i tid och till rätt plats.
 
Ja, det kändes som om det "gick troll" i allt.
Sista försöket bjöd dom på lunch och vi gjorde en nogrann lista över mina serviceobjekt.
Halva leveransen gick till fel kund och resten gick till fel adress, innan var det alltid några filter som hade fel mått.
Tröttnade till slut...
 
Tack för svar!

Säljer Lindab och Bevego direkt till konsument?
De har båda lager i Bromma vilket skulle passa mig.
Jag ska bara ha två st filter så jag är ju inte någon storkund precis.
 
om jag förstår rätt så är du inte ute efter ett strutfilter som man sätter i frånluftsdonet?

jag har köpt sådana med pappring (trycks fast av frånluftsdonet) från servicebolaget för 125mm don - pris ca 160kr hemskickat med post mot faktura.

de kanske också har det du söker - det tog någon dag tills jag fick mitt i brevlådan så jag är nöjd med leveransen
 
Nej Jannesjo det är strutar som sitter direkt i spirorören (både tilluft och frånluft).
Mycket simpelt. De bara trycks in på plats i röret.

Så jag undrar fortfarande om Lindab och Bevego säljer direkt till konsument?
 
Nej. Men du kan beställa av närmaste lokala plåtslagare ur deras sortiment.:)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.