Tja

Har nyligen köpt hus där badrummet var nyrenoverat. Där sitter idag en PAX fläkt. Vill veta vilken modell av fläkt jag har för att veta vilka inställningsmöjligheter/funktioner jag har.

Det ser ut som en vanlig pax-fläkt med en reset-knapp mitt på och en grå svitch på var sida av den.

Någon som kan tippsa om hur jag tar reda på vad det är för fläkt?

Tack!

/Johan
 
Gå in på pax hemsida och kolla, där har dom bilder/bruksanvisn mm.
Det låter som att du har en Pax av 200 serien.
 
"Grå Swich" är nog dem som du använder när du vill lossa på fläkten. För att tex rengöra fläkten & röret.
 
Kan det vara så att det står inuti vad det är för modell?


/johan
 
Tog bort den från väggen, det stod på baksidan. Det är en Pax 200 (verkar vara snikmodellen).

Hittade ett produktblad på nätet där det stod något om att man kan ha tidsrelä på den som tillbehör. Dettta måste väl vara för att den ska gå en stund efter det att man lämnat utrymmet?!? Badrummet i det här fallet...

Någon som kan bekräfta att så är fallet och hur jag i så fall ska gå tillväga?

Tack!

/Johan
 
Vill man ha tex. tidstyrning fårman köpa en liten "modul" som man sätter i fläktens kopplingsutrymme ev. måste du dra dit en tråd till (byta kabel)
 
  • Gilla
Bj00rn
  • Laddar…
är det typ en kondning som håller ström eller måste den ha sepparat matning. idag drivs den av samma tråd som går till lampan ovanför handfatet. Vore skönt att slippa dra om elen. Har iofs kontakter där, så det är ingen jättegrej men det vore skönt att slippa...

/Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.