Benny_p:
Klarade du dig från tull och moms eller hur gick det?
 
Jesca_j skrev:
Benny_p:
Klarade du dig från tull och moms eller hur gick det?

Köpte den på ebay från england. Blir då ingen tull & moms inom EU länder. £65 i frakt.
Fick byta el-kabeln på ladaren till svensk (ser då orginal ut). Köptes på Hornbach för 2kr en gång i tiden.
 
Mikael_L skrev:
Aaahh, nu har du hela kitet.

Och vem har sagt att man inte kan köpa sig lycka, va :D
Det stämmer. Och fjärrkontroll är det!!!!! :))
 
OK, jag tänkte på att länken i ditt första inlägg var från Coastaltools så det var därför...
 
Snailman
Har nu gjort en räd på coop och jula, på coop hade man ett utställningsexemplar av den självnivelelrande gula krysslasern, men batterierna var nästan slut och de hade ingen i hyllan, så vet ej pris eller någon annan info om den, verkade dock lite ranglig.

På Jula syntes ingen tamoliner till, och ingen fanns att fråga, så får nog kolla i någon annan julabutik.
 
Järnia tar 999kr för Bosch Krysslaser PCL1. Inkl 1.10m stativ, förvaringsväska och batterier.
Är det ett bra pris? Eller är Järnia dyrare i grunden?
 
En fråga, troligtvis dum men visst kan man använda en rotationslaser för att mäta avstånd?
 
Nix, då behöver du en avståndsmätare
 
Mikael_L
matte2k skrev:
Järnia tar 999kr för Bosch Krysslaser PCL1. Inkl 1.10m stativ, förvaringsväska och batterier.
Är det ett bra pris? Eller är Järnia dyrare i grunden?
Jag tror inte att det är något fel på priset... om jag inte minns fel så är det billigare än Bauhaus...
Och i så fall kan du få den ännu billigare om du har nära till ett Bauhaus, genom att utnyttja prisgarantin.

En annan fråga är väl om PCL1:an är prisvärd...
OK, för max en tusing börjar den väl närma sig ordet prisvärd, om den haft en laserlinje till, 90° åt sidan t.ex. så hade den hamnat i en helt annan, exklusivare klass.
Jula sålda t.ex. en Stanley krysslaser med samma funtioner som PCL1'an men med både golvstativ + tak/golv-stativ för 900:-, det var ju mer för mindre pengar.
 
Mikael_L
Japp, det är den.

Jag har lovat att skriva en liten recension av den någon gång.
När (om :surprised:) jag får tillbaka den från utlånet. Då kan jag jämföra min Fennel FL40 med min nya Stanley.
 
Snailman
Jag gissar att den inte går att använda ihop med laserdetektor?
 
Mikael_L skrev:
.......om den haft en laserlinje till, 90° åt sidan t.ex. så hade den hamnat i en helt annan, exklusivare klass....
Jag fattar inte riktigt vad du menar med det... Skulle du kunna utveckla det och förklara lite noggrannare. En laserlinje till? PCL 1 har väl krysslaser som är vinkelräta mot varandra, vad mer behövs det?

Skall inhandla en snart men vet inte vilken jag ska välja. Men min inställning är att om jag kan få en skitbra för 2000 så köper jag hellre den än en bra för 500. Även om min officiella smärtgräns är 1500 för det så kan 500 till förlåtas om det är jävligt bra produkt.
 
Har nu kikat på Robotoolz RoboVector RT-7600-5 Peklaser på Verktygsimporten.
Vad tror ni om den?
Eftersom jag kommer att använda den mest utomhus närmaste tiden så vill jag ha en som är användbar även utomhus. Mottagare och sånt känns omständligt. Men röda glasögon kan jag tänka mig använda.

Okej, den kostar inte 2000 utan 2495 spänn men känns som att den är en bra produkt?
 
Jag håller på med att tapetsera ena huset och har använt passet för att mäta in tapetmönstret. En tapet har något som ser ut som ett @ i ungefär7-8 mm höjd.

Testad för skojs skull att tapetsera på felaktigt sätt. Tapetserade först ena väggen, sen började jag på motsatta vägg utan att tapetsera gavelväggen mellan utan jag mätte in mönstret direkt med lasern.

Allt för att testa hur "fel" det kunde bli. Men det gick alldeles ypperligt att få ihop mönstren i alla hörn som till slut möttes. Inte en mm fel.

Lasern jag har är http://ocs.skileurope.com/skilocs-s...8CC51F879473D8ED55B12?ccat_id=281&prod_id=361

Kostade väl omkring en tusing på Bauhaus. För vanligt hemmapyssel duger den utmärkt. Kanske inget man använder för att rikta upp den där skyskrapan på 800 meter de bygger i Dubai...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.