Jag har just nu bera en dränkbar pump som pumpar 7000liter i timmen. Men jag har 20mm slang så det stryper väl cirkulationen lite men det funkar förvånandsvärt bra,idag har jag 28 grader i vattnet.
 
Vad gick detta bygge på?
 
Jag vet inet exakt, men ca:3-4 tusen det dyraste var ju själva alltanen i tryckinpregnerat. Den är ca:6x4 meter + ytan runt själva poolen.
 
Vart får man tag i PEM-slang billigt?

Var det stor skillnad mellan PVC (antar att du då menar vanlig "trädgårdsslang") och PEM-slangen?

Jag är också inne på en liknande idé för vår anläggning.
 
PEM-slangen köpte jag på comfortbutiken. Den var 20 mm. Det är en hårdare plastslang som är svart.
 
tar du in poolen på vintern ?
 
nej den är inbyggd så den står kvar.
 
tömmer du den på vintern då eller
 
står den på någon matta eller direkt på marken ?
 
Hej: Nu är äntlinen polprojetet klart. Det som var kvar att göra från förra sommaren var att bygga ett räcke runt hela polen och altanen. efter mycket funderande blev det ett plank cirka 80 cm högt. Nu är vattnet påfyllt och det första dopp et avklarat.
 
  • bild-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild-2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild-3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild-4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grattis, ser helt ok ut.

Antar att du får plats så att du kan gå runt poolen och städa?, det ser lite tajt ut på bilderna... Det behöver inte kosta skortan med en pool, klär man in den så måste man ju titta lite nogrannare om man ska se vad som finns därnere. I ditt fall kan du i princip byta pool varje år om man jämför med priset för en dyrare variant...

Jag valde en pool från JoF, lite dyrare (bör hålla några år) men ändå lågbudget.
 
Jorå, det går bra ser lite trångt ut på bilderna, men det är ca 50 cm att gå på.
 
  • pool.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Oj, vilket fint bygge! Du kan inte tänka dig att göra fler på entreprenad?
 
Ja nu håller jag på och bygga ett enkelt tak och väggar runt min pool.
Tanken är att det ska bli lättare och hålla värmen samt enklare att hålla rent, Även
säkerheten blir ju bättre med en inbyggd pool. Återkommer med bilder när jag är klar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.