Inspirerad av senaste nummer Gör det själv där dom har börjat med en serie
om verktyg man bara måste ha tänkte jag höra hur det står till här i forumet.

Första delen ämnade sig Festools Sänkcirkelsåg - helt klart att det är cirkelsågen som får många att dregla.

Men så finns det ju :

- Borrmaskin
- Hyvel
- Bordcirkelsåg
- Skruvautomat
- Stommspikka´n
- mm mm mm

Så om ni hade sisådär obegränsad resurser på kontot............vad skulle ni fylla eran High-End verktygsbod med ????

Hobbit
 
Fein Multimaster (har jag fyllt på med också)
En riktigt bra skruvdragare (jag har nu tre Makita)
 
En bra radio som tål lite tuffare tag.
(har väl i stort sätt det jag behöver nu)
 
Om det var obegränsat på kontot så skulle jag ta en av allt, så visste jag att jag aldrig skulle sakna något. :)
Kul att bo i lägenhet och ha en verkstad stor som ett ikea varuhus.... :p
 
Rund_skruvad skrev:
(har väl i stort sätt det jag behöver nu)
Det handlar ju inte om det.;)
Det är bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha!
 
ACME skrev:
Det handlar ju inte om det.;)
Det är bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha!
Den var suverän!. :D

Måste platsa bland de 5 vitkigaste insikterna mänsklighetens historia. Har du nu en som gör att man kan få frun att förstå det också?

--- Mats ---
 
Vadå behöver? Behöver och behöver, man behöver väl alltid fler och bättre verktyg. Sågverksbänk, gaffeltruck, gassvets, skärbrännare, travers, listhyvelverk, Gjerdesåg, fler sänksågar, bandvagn, lastbil, bilmaskin modell större.
 
Var det någon som nämnde mer utrymme? *S*

/Kent
 
För att inte tala om TID!?
 
Alla vet att den med flest prylar när han dör vinner... Som en liten parentes bland alla önskemål om bandvagnar, sågverk mm tänkte jag presentera en liten, liten kofot eller vad man ska kalla den, som man absolut bör ha i låddan. Mycket användbar vid finlir i bygget, effektiv list o spikborttagare som inte lämnar märken efter sig.
Finns på CO för ett par hundringar, eller en smäckigare sort på Biltema för ett par tior, men inte lika bra.
 
  • SANY1385.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Cinolin: Den där MÅSTE jag ha... satan vad jag saknat just en sådan. Inge skoj att spackla märkena i väggen efter att man tagit bort listor med kofot utan stödplåt. Tack för tipset!

Acme: Det var banne mig dagens sanning, undrar om jag inte tar och snor den som signatur och även plastar upp som klistermärke till verkstan! :)
"Det är bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha!"

Helt enkelt BÄST! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.