Jag skulle behöva lite tips för att fräscha upp vår gamla furutrappa. Jag hade tänkt att måla själva stommen vit, men sedan ligger det en urful korkmatta på trappstegen. Har prövat lyfta på den i hörnet och under den är det massor av lim. Istället för att lägga ner hur mycket tid som helst kan man lägga något nytt ,och i så fall vad, direkt på trappstegen utan att göra något underarbete? Vad tror ni om heltäckande matta eller finns det något nytt revolutionerande som man borde testa? Att ta bort korkmattan och slipa allt lim blir det inte eftersom trappstegen blir så hala då, framför allt för små barnfötter. Tacksam för tips!
 
Det finns renoveringskit för trappor från bla Duri med ekparkett som är snyggt. Men personligen har jag ett gott öga till heltäch i en trappa för halkskyddets skull. Titta på Ege `s kollektion Hercules.
Anders
 
Vet inte om jag är helt bakom men vad är Eges för nåt? Var hittar jag dem? Heltäckande låter bekvämt och bra. Tror du att man kan låta de gamla limresterna som är under korkmattan vara kvar och limma på nytt bara sen på med heltäckande?
 
Ege är ett danskt märke och tillverkare på textila mattor och av superkvalite. De flesta golvbutiker har dem. En heltäck i trappan med ett omvik runt framkanten ska limmas med golvlim och runtviket med kontaktlim (Inte vattenbaserat).Båda sidor kontaktlim. Små rester kan sitta kvar men större mängd skrapas bort.
Anders
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.