Tjena,

Önskar tips på bra praktiska golv som kan användas på toalett! Ej dusutrymme men det lär bli en del skvätt från handfat.

?
 
Om det bara är en vanlig mugg med toa och handfat så kan man lägga in lärkträ. Det är inte så vattenkänsligt. Själv la jag in notat ekgolv på en enkvadratstoa i min gamla lägenhet. Det var grymt trevligt.
 
Har oxå nåtat ek golv på min lilla toalett. Och sedan hårdvax. Grymt trevligt golv. Vad sedan försbolagen säger i framtiden skiter jag i. Har 2 grabbar som dräller endel vatten men har inte sett några effekter av det och då är vi inte hysteriska med att torka upp varje droppe.
 
snuttjulle skrev:
Har oxå nåtat ek golv på min lilla toalett. Och sedan hårdvax. Grymt trevligt golv. Vad sedan försbolagen säger i framtiden skiter jag i. Har 2 grabbar som dräller endel vatten men har inte sett några effekter av det och då är vi inte hysteriska med att torka upp varje droppe.
Låter trevligt. Lägger man en plastmatta under golvet så kan det ju inte vara fara. Har du bilder??
 
Hemmakatten
Personligen tycker jag det är snyggast och mest enhetligt att ha så få olika golvmaterial som möjligt i huset. I vår lilla gästtoa hade vi först tänkt ha vitlutad och vitoljad granparkett (samma som i övriga huset) En gästtoa räknas inte som våtutrymme (eller är det ändrat nu?) och man kan i princip ha vilket golv som helst. Hos oss blir det knappast nåt vattenspill eftersom vi inte har småbarn. Det slutade med att vi la kalksten i toan (likadan som i hallen utanför) med tätskikt inunder.
 
Hemmakatten skrev:
Personligen tycker jag det är snyggast och mest enhetligt att ha så få olika golvmaterial som möjligt i huset. I vår lilla gästtoa hade vi först tänkt ha vitlutad och vitoljad granparkett (samma som i övriga huset) En gästtoa räknas inte som våtutrymme (eller är det ändrat nu?) och man kan i princip ha vilket golv som helst. Hos oss blir det knappast nåt vattenspill eftersom vi inte har småbarn. Det slutade med att vi la kalksten i toan (likadan som i hallen utanför) med tätskikt inunder.
Tycker faktiskt lite tvärtom vad gäller flera olika golv! Olika rum får gärna ges helt olika karaktär, det blir mycket mer personligt. Många nya hus känns som utställningshallar med samma golv i stora öppna ytor. Men smaken är olika!

Furugolv vore fint men underhållet lär vara jobbigt.... små pojkar som inte lärt sig kissa i toan :D
 
Hemmakatten
ja jisses, det måste vara nåt riktigt genetiskt nedärvt hos småpojkar på 2-3 år som ABSOLUT måste stå och kissa. :eek: (har haft 4 småpojkar). Säkrast där med lite tåligare golv. ;)
 
La ingen typ av fuktspärr på golvet då det inte ska hamna den typen av mängder vatten på golvet. Då jag hade ganska ojämt golv i grunden. Så skruvade jag en ekplyfa tätt mot underlaget som är bjälklaget och plank liggande emelan dessa. På denna limmades sedan eken. Sitter som berg än iaf och det las in förra våren så det har gått en hel cykel med max och min fuktighet gissar jag. Letade snabbt igenom en massa bilder men då vi tyvär inte har någon bra ordning på bilderna så hittade jag inga bilder nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.