P
Har fullt med stora blåsor i den 20-åriga takpappen. Frågan är om det är någon ide att börja skära upp dem och lappa över eller om det bara gör saken värre. Taket är en så länge tätt (vad jag vet) och ska på sikt bytas ut men om det blir i år eller nästa år vet jag ej.
Bifogar ett par bilder på bulorna.
 
  • bula1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bula2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rör inte blåsorna om taket är tätt, dom gör ingen skada så länge dom är täta.
Dom gånger det är fara på färde är när det är sprickor i taket, blåsor är som sagt inte särskilt farligt.
 
P
Bra, då låter jag det vara. Nästa fråga: Är det värt att stryka taket med någon massa i sommar om jag bestämmer mig för att vänta tills nästa är med taket? Planerar ev. på att bygga på en våning på den platta delen och vill inte lägga pengar i onödan om det ändå ska rivas.
 
Nej, jag tycker inte det är värt att stryka taket. Dessa produkter är relativt dyra, då hade jag hellre tagit dit en takläggare och bett dom kolla taket och lappa och laga lite om det behövs.
 
P
Ska ta och syna taket ordentligt och se om jag hittar något som ser misstänkt ut. Hittar jag något så får vi överväga om vi ska ta hit något proffs. Vore ju trist med en läcka i höst/vinter.
 
Håll det rent så att det inte börjar växa något i skräpet som gärna samlas bakom en del bubblor. Växters rötter har en förmåga att kunna trycka sönder de flesta tak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.