Jo, jag tätar ju med LIP och har rollat väggarna. Det gav ju en bra känsla för hur det funkar och tankar kring golvet har uppstått. Jag hur det blir om man rollar på golvet och det på något ställe blir för tjockt, så att tätskiktet bildar en fåra efter rollningen eller kant då man dragit med pensel som man missar? Vad gör man då? Helt ok eller måste man skära ner (känns ju knepigt)... Så länge det är blött är det inga problem, men ofta upptäcker man ju grejer när allt torkat...
 
Det beror på hur mycket det rör sig om. Man kan ta upp ett par-tre millimeter med fixet. Jag har aldrig stött på att det blivit en för stor ojämnhet om man bara försöker få det jämnt, så jag tror att du oroar dig i onödan.

Skulle du trots allt lyckas få en ordentlig kant så ser du det ganska lätt i och med att resten av golvet kommer torka före den kanten. Då är det bara att torka eller skrapa bort den.
 
Tack... jo jag vet att jag säkert ororar mig i onödan. Fast nu behöver jag ju inte oroa mig mer. :)
 
En grej som slog mig när jag läser denna fråga, borde man rolla från golvbrunnen och utåt i fallets riktning för att minimera vatten fickor i tätskiktet?
 
Det har ingen som helst betydelse. Det är alltid blött under plattorna i duschen ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.