Har fått offert från båda nu, gar-bo vill ha 10" och bostadsgaranti 12",

nån som har koll på vilkor osv, finns det nån anledning att för mig som självbyggare ta dyrare försäkringen?

/L
 
För självbyggare finns det väl all anledning att försöka slippa försäkringen och få dispans (vilket jag tycker mig ha uppfattat skall gå även för permanetnboende fom 2008?) eftersom den ändå bara gäller materialet - och aldrig betalas ut ändå i princip ?

Det är vad jag fick fram iaf - nu byggde jag fritidshus så byggmästaren i min kommun gick gladeligen med på en dispans - han var själv rätt vred på byggfelsförsäkringsupplägget - ett enda fall på 5 år kände han till där det hade betalats ut ngt...

/K
 
I min kommun ger dom inte dispans för permanentboende, dock för fritishus o liknande under 400 000 i kostnad, men vi räknar med runt millen i mtrl, så det gick inte :(

Så jag åker på en såndär skitförsäkring, och likväl som hos dig så kännde inte byggnadsrådet till ett enda fall där försäkringen hade utfallit.

Så tillbaka till min fråga, är någon av dem bättre för oss självbyggare, det skiljer ju 2000 i pris!

/L
 
Då är förstås den billigaste den bästa - mindre pengar ned i det "svarta hålet" . . .
2000 kr kan man ju köpa en juste skruvdragare för om inte annat. Eller göra som min byggmästare sa: Lägg pengarna på några juste byggpresseningar istället så du inte får in byggfukt :)
/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.