Hej!

Vi är fyra hushåll som byggt våra hus under den tid som ni tillfälligt hade Grabo Jive Ek i ert sortiment. Numera har ni plockat bort dessa golv ur ert sortiment, enligt er t f a leveransproblem i tid, enligt oss inget annat än leveransproblem kvalitet då vi känner till flertalet fall där Grabo golv lagts, ett golv som har undermålig kvalitet.
Vi hänvisas till Grabo och att golven ska läggas om med Grabo av Grabo. Vi byggde vårt hus 2007, innefattas inte vi av er "inget strul-kampanj"? Är ni inte intresserade av att vi får, det faktiskt mest grundläggande i huset, ett golv som motsvarar den kvalitet ni skryter med att Modulenthus har?
För oss handlar det inte om Grabo eller Kährs (som är det golv ni återigen enbart lägger i era hus), det handlar om att få ett golv av kvalitet och att slippa eventuellt mer strul i framtiden med detta. Samtidigt blir påfrestningen större varje gång som ett golv ev ska läggas om, likaså på vårt humör då det är vårt hem vi talar om.
Hur kan ni bara hänvisa till golvleverantören? Vi har köpt ett Modulenthus med ett fullgott golv, vi köpte inte golvet separat. Varför har fortfarande ingen kommit ut för att med egna ögon syna våra golv utan hänvisar oss till Grabo? Grannarna har ett Kärhs golv så vi kan utan problem jämföra golvens utseende. Det faller inte ut till fördel för vårt/våra golv kan jag säga.
Kort sagt kommer vi inte att nöja oss med att golven läggs om med Grabo återigen, tiden och friden i våra hem borde vara av större värde för er än vad det kostar att ta sitt ansvar och lägga om golvet med ett golv av kvalitet, ett Kährs golv. Har ni haft problem med Grabo som leverantör är det ert problem, inte ett problem som ska skjutas över på oss som kunder.

//Jens Olsen
 
Hej jenso!

Låter konstigt om Modulenthus skulle hänvisats er direkt till Grabo, vad står det i slutbesiktningsprotokollet? Blev det någon anmärkning där eller har problem uppkommit efter slutbesiktningen.
Jag tycker ni ska kontakta vår byggledare i ärendet.

Jag skulle vilja veta ert ordernummer.


Hälsningar
Martin Lahger / Modulenthus
 
Det var problem med golvet från början, det knakade mycket i det. Vi kom överens med byggledaren om att vi skulle låta det vara över en tid för att se hur det utföll. Dock har det utfallit till det sämre, sprickor/kanter/sviktar, och det blir värre hela tiden. På vissa ställen kan spånskivan under ses genom golvet. Vårt ordernr är 70704.

//Jens Olsen
 
Hej jenso,

Nu har jag hittat ert ärende hos vår service avdelning. Vi har reklamerat ert trägolv till golvleverantören slutet av januari 2008.
Ärendet är under handläggning. Ni har blivit kontaktade och kommer bli kontaktade av golvleverantören inom kort.


Hälsningar
Martin Lahger / Modulenthus
 
Då är vi fortfarande inne på spåret av att ett nytt Grabo ska läggas återigen trots den undermåliga kvaliteten på dessa golv. Att Modulent själv har valt att ta det ur sitt sortiment talar sitt eget klarspråk. Vi kommer inte att acceptera detta och kommer att driva ärendet vidare. Att Modulent tar sitt ansvar och lägger ett golv av god kvalitet, ett Kährs, är för oss det enda tänkbara.
 
Vi är ett gäng som har samma exakt samma problem och har haft det nu i snart 1 1/2 år.
Grabo Jive Rustik är rent skräp!
Vi är fem hus med detta golv och alla har sina problem med det, knakar, knastrar , sviktar, glipor, hårda skarvar och extremt lättrepat.
Jag har haft folk som från Grabo som har lagt om vissa golv och trodde att det skulle bli bättre, eftersom det var uselt lagt från folket på fabriken och de snickare som varit här. Det låg dubbla lager underlagspapp under, fastskruvade golvtrösklar som höll fast golvet, och pressat intill väggarna på sina håll.
Ändå fortsätter problemen. Precis som förra året börjar nu knastret öka gradvis och jag vet att det kommer förstöra sommaren för oss även i år. Förra året då luftfuktigheten var som högst var det näst intill omöjligt att vara i huset. Att ta sig ut ur huset tidiga morgnar för att åka till jobbet, utan att väcka resten av familjen löste jag med att kliva på madrasser jag lagt ut på golvet. Då skylldes just på "luftfuktigheten är ju så hög nu". Men som sagt så knastrar det mer eller mindre från april till oktober - samt sviktar och gnisslar på sina ställer resten av året.
Så ska det inte vara.
Det är extemt otåligt också. Vid inflytt fällde jag ner trappan och lade upp saker på vinden. Trots att det sitter plastfötter på, så blev det grova märken.
Jag har kontaktat serviceavdelningen för en tid sedan och talade om detta, att trots att golven reklamerats och personal varit här och lagt om det så det i alla fall ligger perfekt, så känner man vilken usel kvalitet det är på golvet då man går på det.
Ett vardagsrumsgolv i ett av husen här har bytts ut till Kährs och skillnaden är enorm.
Jag ställde frågan vad som skall göras åt detta problem, nu när man hittar andra husägare som också är lika missnöjda som oss och har samma problem.
Ännu har jag inte fått något svar.
Och som sagt när alla klagar på det...måste väl något göras? Exempelvis byta till ett annat märke.
Snart måste man ta till andra medel för att problemen skall tas på allvar...vad man nu ska hitta på.
Känns inget vidare att ha betalt så mycket för ett hus och ha det sämsta golv jag trampat på :(
Johnny Liljedahl

70 495
 
Hej Johnny L,

Ert ärende ligger hos vår service avdelning.
Jag måste be er att ha fortsatt kontakt med vår service avdelning för att lösa problemet.


Hälsningar
Martin Lahger / Modulenthus
 
Vi hade besök av Ge-Es golv som var och tittade på vårt golv för ca 2 månader sedan. Precis som Jonnhy Liljedahl skriver sa de att dels var golvet dåligt lagt från fabrik, dels var skarvar/glipor/kanter m m i grövsta laget. De skulle förmedla vidare vad de sett till service-avdelningen. Fortfarande har vi inget hört, detsamma gäller grannarna. Varför kommer ingen från Modulent ut och tittar på våra golv...?
Vi vet tyvärr också fler än vi (nu är vi nio hushåll här på tråden) som haft problem och fått sitt golv omlagt. Samma resultat som Johnny beskriver, att hur bra man än lägger golvet så faller det ut dåligt eftersom det är ett undermåligt golv av usel kvalitet. Killarna från Ge-Es golv sa att vårt golv behöver läggas om och de talade om ett ungerskt golv vid namn Befag. Ett återigen helt okänt golv.
Ska ärendet verkligen behöva drivas vidare till ARN, ev domstol, jurister, media o s v för att vi ska få vad Modulent utlovat, ett golv, och därmed hus, av mycket god kvalitet? För alla parter hade det varit trevligast om Modulent erkänner sitt misstag med detta usla golv och lägger in ett golv av kvalitet, ett Kährs som numera används i produktionen. Som sagt tryter det på både humör och tålamod i längden av att dels behöva vänta, dels veta att alla parter inblandade är väl medvetna om den usla hanteringen av golvfrågan från Modulents sida samt att man återigen med stor sannolikhet får ett riktigt "skitgolv" inlagt som innebär att det behöver läggas om igen efter ett litet tag.
Från hemsidan:
"Vi värnar om dig som kund även efter att du flyttat in. Och lite egoism ligger det väl i det. För vi tror att en nöjd kund är vår bästa ambassadör. Säkert har du vänner och bekanta som också går i hustankar. Och den dag de gör slag i saken, hoppas vi förstås att du ska vara en av våra varmaste förespråkare."

Att läsa det här på er egen hemsida gör ju inte saken bättre...

Skärpning, Modulent!!!

//Jens Olsen
 
Redigerat:
Hej!
Även vårt golv (hus färdigt 2007) är av sällsynt dålig kvalitet. Ge-Es golv var här och gjorde en besiktning, bytte golvet i ett rum till Kährs. Kährs-golvet ligger ett antal ljusår över Grabo i kvalitet. Resterande golvproblem vill Modulent (liksom alla andra problem) skjuta till 2-års besiktningen. Men jag håller med om att det är bedrövligt av en en husleverantör att lura i sin säljkår med argument liknande att "vi har litet bättre kvalitet" jämfört med övriga leverantörer. Hur kan man då leverera hus med golv som dels har sprickor i ytskiktet? Samt att samtliga skarvar sticker "upp" plus att golvet knakar?
Svaret är enkelt, Modulent vill bara tjäna pengar därför köper man in det billigaste och hoppas på det bästa.
Att det står i HusAMA att det får vara 0,2 mm i höjdskillnad mellan golvplankorna i ett laminatgolv, betyder ju inte att det måste vara det, Modulent.
Mvh
Sticka i foten
 
Hej
Vi borde nu kunna få ett svar på om det över huvud taget diskuteras något om problemet innanför väggarna på modulenthus kontor bland vd.er, reklamationsansvariga, inköpare etc.
Vi hör ju inget konkret.
Från hemsidan:
"Avdelningen för nöjda kunder” kallar vi de rullande serviceteam som ska åtgärda de små skavanker som trots allt uppstår ibland, när man bygger hus.
När det trots allt uppstår ett fel ibland, har vi rulllande serviceteam, som snabbt kan rycka ut och åtgärda felet. Men faktum är att de här teamen ofta finns på hemmaplan."


Har försökt ta kontakt med serviceavdelningen men får inte tag i "rätt gubbar"
Vi vill ha svar nu innan semestern vad som planeras.
Ser fram emot en knastrig sommar igen!

Johnny Liljedahl
 
Vad händer med golv-frågan? Varför är det helt knäpptyst från Modulents sida? Ingen av oss som drabbats av det här usla golvet, och vi är många har det visat sig, hör något från Modulent. Stora ord på hemsidan om god service och kvalitet men i handling är det mycket sämre, det är inte ens dåligt, det är skitdåligt...
 
VI har har haft exakt samma problem som alla ovan, golvet är av etremt låg kvalité. Efter reklamation på 2-års besiktning kom till slut kom en kille som representerade Modulent (f.ö. mycket trevlig), i egenskap av expert och dömde ut

1) golvet i helhet på alla punkter
2) det var ej fakmannamässigt lagt
3) ej reparationsbart
4) till och med grundgolvet hade på ställen rasat från bjälklagen (därav svikt mm)

Hans slutord var att golvet måste bytas. Det besynnerliga i detta är att han inte verkar ha makten att avgöra om byte själv, utan Modulent tar slutgiltiga beslutet, har det varit så för alla inblandade i denna tråd?

Jag litar starkt på att Modulent följer deras anilitade experts omdöme och byter ut rubb och stubb mot kvalite.

Kbacken (också)
 
Det är väl snarare så att Modulent varken har sagt bu eller bä i frågan. Oftast undvikande svar på direkta frågor när golvet ska bytas, vem som ska stå för vad (ex ombesiktning av kamin, ev skador på omkringliggande saker vid omläggning av golv m m). Även hos oss är golvet utdömt men frågan dras ut på från Modulents sida.
 
Modulent är ju inte direkt angelägna om att svara här på forumet när det gäller golvfrågan. Det minsta man kan säga är ju att ärendet går trögt. Vad händer, eller snarare, varför händer inget?
Personligen ska jag ha blivit kontaktad av både Modulent och er golvleverantör och trots att jag själv, återigen som alltid tidigare trots löfte om återuppringning/kontakt; fått ringa till både Modulent och er golvleverantör så sker inget. Något svar, Martin..?
 
Hej jenso,

Anledningen till att jag inte svarat på ditt inlägg som du skrev 2008-07-17 är att enligt uppgift har du kontakt med vår byggledare och service avdelning. Vår byggledare var hos dig senast den 10 september. Du lär har fått ett par olika alternativ ang. golvet.
Av någon anledning ville du avvakta med att få golvet utbytt tidigast januari 2009.


Hälsningar
Martin Lahger / Modulenthus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.