Är på jakt efter induktionsspis med endast två plattor, någon som sett detta? Isåfall var?

Samma gäller matchande fläktkåpa, finns det mindre (men snygga) som passar till en tvåplattsspis?

/Attis
 
Induktionsspis, menar du verkligen spis?? Eller menar du endast induktionshäll? För det finns det med endast två plattor:
AEG (FM4803K) och Electrolux (EHD36020U) har. Bosch har en variant med vred (PIE375C03).
 
Sist jag var i Kina såldes lösa hällar med en eller två zoner. Dessutom fanns det skålade för wok. Pris från 100 sek och uppåt. En 1100 wattare kostade ca 300. Har forfarande inte sett nåt liknande i europa och framför allt inte till de priserna...
 
Tackar för snabbt svar :)

Billigt i Kina, dyrt i Sverige förvånar mig inte alls. Handlare/tillverkare har alltid kört GSG (går det så går det)metoden. Inbyggd wok... Kunde ju i alla fall finnas någon variant som har detta, du kan väl importera och sälja till de wookande massorna?
För övrigt läser jag att spisarna ligger på ca 3100-3700w, så 1100w verkar segt. Kanske därför priset var så lågt?
 
Induktionsplattor var väldigt vanliga i Taiwan redan för 20 år sedan. Idealiska vid teceremonier. Svårt att förstå att det tog så lång tid för dem att slå igenom här hemma.
 
Miele, Husqvarna och Siemens (Boshs syskon) har oxå.

Fläkt: Cylindra 40 cm, Thermex Spiskåpa frihängande 415 * 415 mm rostfri, Bosch DKE475R runda, häftiga 40 cm.

Wook: Miele, Husqvarna, AEG :)
 
tack för alla snabba svar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.