Såg en spikpistol 50-90mm av märket power craft idag. Är skeptisk till märket men kände på den o den verkar rätt lätt o förvånansvärt "väbyggd". Det var på byggole i sthlm jag såg den o priset var 1595:-
Är det någon som vet om den är något att ha? Har annars tänkt mig paslodes kompressorpicka men det är ju mer än dubbla priset >:(
Göran
 
Låter som den uppfattning jag hade om märket. Ibland är det trist att få det bekräftat...
 
Köpte en sådan Power Craft 50-90mm 21graders spikpicka för 1400kr inkl. dimsmörjare innan semestern till ett bygge som var på gång då. Har hunnit skjuta ca 1700 kamvridna 75mm långa varmgalvade spikar utan bekymmer och inte kunnat se något negativt med denna än. Återstår gör att lägga ett golv med den nästa sommar.
Så tryckluftverktygen är enligt mig inte värdelösa.
 
O det säger du nu ;) Ligger en paslode på övervåningen som väntar på att användas...
 
Jag har en skruvdragare från nämnda märke, använder den framför min makita. Visserligen pga dåliga batterier i makitan, men ändå mkt prisvärd.

Är väl lite ojämn kvalitet som vanligt.
 
Om det är samma märke som PowerCraft i USA så skall man nog se dem som mycket kompetenta maskiner. De i USA har nog några av världens bästa handöverfräsar som finns. Sen finns det ju en del skräp som heter t ex Power Craft etc som hör hemma på soptippen.

Det är lite svårt att veta vad det är för maskiner då man inte sett dem.

/Kent
 
Köpte en tigersåg på jula av detta märke och den överlevde en oljetank så jag tycker det är ok kvalite.
 
Snickarboden skrev:
Om det är samma märke som PowerCraft i USA så skall man nog se dem som mycket kompetenta maskiner. De i USA har nog några av världens bästa handöverfräsar som finns. Sen finns det ju en del skräp som heter t ex Power Craft etc som hör hemma på soptippen.

Det är lite svårt att veta vad det är för maskiner då man inte sett dem.

/Kent
Hmmm... Du tänker inte på P/C = Porter Cable?
 
*skäms* Jäkla associationer till olika namn, jo, jag tänkte på Porter Cable. Jag vill förresten ha en sån fräs *S*

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.