Hej!

Jag är på jakt efter en regntunna med någon form av överrinningsskydd, volym c:a 200 liter. Tanken är att strax innan det blir fullt och rinner över så finns det ett rör i sidan på tunnan med en slang så att överskottsvatten leds bort en bit istället för att hamna där tunnan står. (Marken lutar MOT huset där).

Jag har letat efter detta, men inte hittat något.

Köpte två tunnor på Silvan med kran i botten, som nödlösning. Efter en vecka har bägge två spruckit eftersom plasten uppenbarligen inte orkar med att 200l vatten står i tunnan.

Är det någon som har tips på en bättre regntunna (den får kosta någon tusenlapp om den är bra) så tar jag tacksamt emot det.
 
Måste vara en taskig leverans.
Köpte två på Krauta i fjol och de ser då extremt lika ut. Jag hadde samma tanke angående dräneringsledning men jag löste det med att drännera marken och göra en grusplätt tunnan står på istället.
 
Vid mitt fritidshus kommer jag också att ha regnvattentunnor med överströmningsskydd. Detta leds sedan ner till en bevattningsbrunn på ena sidan av huset. På den andra sidan får diket ta hand om extravattnet.

Jag hade tänkt köpa traditionella regnvattentunnor och sedan borra hål för en slang själv. Vi gjorde på ett liknande sätt när vi installerade tappkranar í nederkant på andra tunnor och det har fungerat bra utan några som helst läckage.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Kolla denna adressen: www.kagge.com

Han har en tunna som har måtten H 2,5 m, D 2,5 m, L 2,5 m ca 8000 liter, borde räcka....
hehehe

Åter till verkligheten, han har ALLA tunnor du kan tänka dig, lycka till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.