Vi funderar på om vi ska så gräsmatta eller köpa gräs på rulle. Vi har svårt att bestämma oss för vilken variant vi ska välja och en bidragande orsak kan vara priset för "rullgräset".

Är det någon som har tips på bra och prisvärd gräsleverantör i Göteborgstrakten?

Laja
 
http://www.grontgras.nu/grasmattor.html

Ligger i Färgelanda och levererar fraktfritt vid beställningar över 300m2. Han levererar bl.a till Spårvägen som använder detta gräs mellan spåren inne i stan, dvs. slitstarkt naturligt västkustgräs som tåla salta regn. Inga golfgreener, alltså.
Jag kommer hur som helst att köpa av honom så fort underlaget är klart hos oss.
 
Är oxå ute o letar efter någon som lev gräs till ett BRA pris...Ingen annan som vet??
 
Meja skrev:
Är oxå ute o letar efter någon som lev gräs till ett BRA pris...Ingen annan som vet??
Har du kollat pris med ovanstående? ;)
 
Jag beställde gräset av joro... Fick bet 28kr/kvm
 
samma gubbe ... :)
 
Kul! Hör av dig med resultat. Jag blev rekommenderad Joro från flera håll.
I och för sig kanske det är intressant att höra nästa år när gräsmattan har satt sig och slitits in.
:)
 
Han betäller ju ifrån vedumsgräs,,, :)
Återförsäljare för dom, han e smart.....
 
gräset va kanon!
nu vattnas det för fullt...
 
Hej!
Vill bara varna för att handla med gräs och biocenter i Göteborg. De ger ett seriöst intryck, men blåser dig garanterat.
-Jag ringde och frågade om de hade torv och det hade de. De skickade mig till "lagret" som visade sig vara en affär vid namn Naturnära produkter på Hisingen. De i sin tur fakturerade gräs och biocenter som sen fakturerade mig. Vill inte veta marginalen.
-Tog ut 300kr extra på fakturan för att han själv räknat fel, dvs frångick överenskommet belopp som jag fick per ackat per mail och som vi diskuterat muntligen åtskilliga gånger.
-Priset på gräs ligger, efter senare verifiering, runt 20% över konkurrenternas.

Generellt sett en riktig skojare som jag hoppas slippa ha kontakt med igen.

Kollade runt lite och det vettigaste stället är nog att beställa från Turfman direkt utan mellanhänder. De levererar på hela västkusten.



/P
 
perka_75 skrev:
...
Kollade runt lite och det vettigaste stället är nog att beställa från Turfman direkt utan mellanhänder. De levererar på hela västkusten.
Turfman verkar väldigt bra. Gräset tål saltvatten och just nu tar de 38:-/m2 inkl. allt för 100-300m2. jag hade tänkt köpa av JORO i Färgelanda, men de har lagt ner verksamheten.
 
F
Jag rullade ut från Turfman för 3-4 veckor sen. 3 pallar (210 kvadrat). Det var mycket bra kvalitiet på rullarna, jämn tjocklek och skarpa kanter. Jag sa även att jag ville ha gräs med mer rödsvingel och minder ängsgröe vilket dom lovade att försöka fixa. Mina pallar var specialmärkta med extra mycket rödsvingel, bra service tycker jag.

Har man möjlighet att ta det via företag istället för privatperson så får man nog lite bättre pris. Om jag minns rätt så betalade jag 26,50kr + moms inklusive Torslanda, Göteborg.
 
fsn skrev:
J...jag ville ha gräs med mer rödsvingel och minder ängsgröe vilket dom lovade att försöka fixa...
Innebär det att man får ett tåligare gräs? Vi är själva ute efter ett lek- och springgräs hellre än en golfgreen.
 
F
Johan Gunverth skrev:
Innebär det att man får ett tåligare gräs? Vi är själva ute efter ett lek- och springgräs hellre än en golfgreen.
Den är inte tåligare för lek och spring men den tål det garanterat.
Det är ett finbladigare gräs, lite trevligare att klippa kort men absolut ingen golfgreen, blir en ganska tät och trevlig gräsmatta. Skall man jämföra med nån populär fröblandning så ligger nog Weibulls Extra Green nära till hands skulle jag tro.
 
fsn skrev:
Den är inte tåligare för lek och spring men den tål det garanterat.
Det är ett finbladigare gräs, lite trevligare att klippa kort men absolut ingen golfgreen, blir en ganska tät och trevlig gräsmatta. Skall man jämföra med nån populär fröblandning så ligger nog Weibulls Extra Green nära till hands skulle jag tro.
Aha! Vi är mer ute efter motsatsen. Grovt, tåligt och lantligt. Kanske bättre att köra med standardblandningen då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.